نسخه چاپی

امیر غفور در گفت و گو با نما:

ناچاریم در ژاپن جواز صعود به برزیل را كسب كنیم/كواچ در حال حاضر تسلط كافی روی تیمش پیدا كرده است

عکس خبري -ناچاريم در ژاپن جواز صعود به برزيل را کسب کنيم/کواچ در حال حاضر تسلط کافي روي تيمش پيدا کرده است

بازیكن تیم ملی والیبال گفت: نكته مهمی كه وجود دارد روحیه جنگندگی بالای بچه‌ها است. همگی به خوبی خود را آماده‌ كردیم تا بتوانیم بهترین بازی‌های مان را مقابل حریفان بزرگی كه داریم، انجام دهیم.

علیرضاحاجی میرزابابا -به گزارش نما ،تیم ملی والیبال کشورمان پس از آنکه در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نتوانست از گروه خود به دور نهایی صعود کند، در حال آماده سازی جهت حضور در مسابقات والیبال قهرمانی جهان در ژاپن است تا بتواند از طریق این مسابقات سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ریودوژانیرو را کسب کند. به همین منظور پس از اردوی خوبی که در تهران داشت به لهستان رفت تا در رقابت‌های جام واگنر برابر فرانسه، لهستان و ژاپن قرار بگیرد.  امیرغفور که به خاطر مصدومیت نتوانست در بازی‌های لیگ جهانی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرد، در جام واگنر بعد از جدایی از مصدومیت زمان بیشتری برای حضور در زمین پیدا کرد، او صحبت های خواندنی درباره تیم ملی و مسابقات پیش رو داشت.

وضعیت تیم قبل از مسابقات جام جهانی ژاپن به چه شکل است ؟
 شکر خدا هیچ اثری از آسیب‌ دیدگی در بدنم باقی نمانده و با تمرینات خوبی که در کنار دیگر ملی‌پوشان داشته‌ام در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برم. دیگر بازیکنان تیم ملی هم وضعیت خوبی دارند و امیدوارم بتوانیم در این مسابقات موفق باشیم.

 هدف از شرکت در جام واگنر چه بود؟
البته ما برای آنکه در بهترین شرایط خود قرار بگیریم نیاز به انجام چند دیدار دوستانه داشتیم که با مساعدت فدراسیون در جام واگنر لهستان شرکت می‌کنیم و در این دیدارهای دوستانه به هماهنگی مدنظر سرمربی تیم ملی می‌رسیم. به نظرم شرایطی که در حال حاضر داریم در مقایسه با شرایط پیش از لیگ جهانی خیلی بهتر است و تصور می‌کنم بتوانیم در دیدارهای ابتدایی که اهمیت زیادی هم دارند مقابل حریفان نتیجه بگیریم.

در خصوص حریفان تیم ملی در رقابت‌های جهانی ژاپن چه شناختی داری؟
برنامه بازی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که ما با همه تیم‌های حاضر در مسابقات بازی خواهیم کرد. قطعا بازی‌های سختی را پیش رو داریم چون تمامی تیم‌ها برای اینکه بتوانند از طریق این مسابقات سهمیه المپیک بگیرند با تمام توان مقابل ما حاضر می‌شوند. رقابت‌ها در 3 دور و در 3 شهر مختلف برگزار می‌شود و ما باید 11 بازی برابر حریفان برگزار کنیم.

پاشنه آشیل ما در مسابقات جهانی چیست؟
 نکته مهمی که وجود دارد روحیه جنگندگی بالای بچه‌ها است. همگی به خوبی خود را آماده‌ کردیم تا بتوانیم بهترین بازی‌های مان را مقابل حریفان بزرگی که داریم، انجام دهیم. البته می‌دانیم که برای رسیدن به هدفمان باید به مراتب بهتر از لیگ جهانی عمل کنیم. طبق برنامه بازی‌ها ما هر دو بازی یکبار باید در یک شهر بازی کنیم و نیاز به آن داریم که خودمان را با شرایط آب و هوایی وفق دهیم ولی از آنجایی که شرایط برای تمامی تیم‌ها یکسان است می توانیم به صعودمان امیدوار باشیم.

اگر تیم ملی والیبال همانند لیگ جهانی بازی هایش را با باخت شروع کند، شانسی برای صعود به المپیک خواهد داشت یا خیر؟
اگر بخواهیم از همین رقابت‌ها سهمیه بگیریم باید از همان بازی اول پیروز شویم. تیم‌هایی که اولین بازی‌شان را با شکست شروع می‌کنند در ادامه جام کار سختی را برای بازگشت به جدول مسابقات دارند و باید به دنبال تیم‌های برنده بدوند. به همین دلیل باید بازی اول را ببریم تا با افت روحی حاصل از باخت روبرو نشویم. البته پیروزی در بازی نخست به معنای صعود به المپیک نیست و پس از پیروزی در بازی نخست باید به گونه‌ای در دیدارهای بعدی بازی کنیم که مقابل حریفان پیروز شویم تا مسیر صعود را با موفقیت طی کنیم.

اگر در مسابقات جام جهانی هم موفق نشویم باز هم شانس حضور در المپیک خواهیم داشت.
متاسفانه اگر ضعیف عمل کنیم و نتوانیم در این رقابت ها جواز صعود به المپیک ریو را بگیریم باید در چند تورنمنت دیگر حضور پیدا کنیم تا مجوز شرکت در بازی‌های المپیک را بگیریم. ضمن اینکه اگر اینگونه راهی المپیک شویم در قرعه کشی مسابقات در پایین ترین سید قرار می‌گیریم. بنابراین ناچاریم با ارائه بازی‌های برتر در ژاپن جواز صعود به برزیل را کسب کنیم.

رقابتی بین تو با شهرام محمودی برای ایستادن در ترکیب اصلی ایجاد شده که به نظر می تواند این رقابت به تیم ملی کمک کند؟
شهرام دوست من است و هر دو در خدمت تیم ملی والیبال هستیم. متاسفم که در رقابت های لیگ جهانی مصدوم بودم و نتوانستم در بازی‌هایی که او خسته می‌شد جایش را در ترکیب تیم ملی بگیرم. الان هر دو در شرایط خوبی هستیم و مسلما هر کس آماده‌تر باشد در ترکیب اولیه قرار می‌گیرد. در این میان نکته حائز اهمیت، موفقیت تیم ملی والیبال است نه اینکه کدام بازیکن به میدان می‌رود.

اگر همچون لیگ جهانی در ترکیب اصلی قرار نگیری چه واکنشی از خود نشان می دهی؟
گفتم که هدف اصلی موفقیت تیم ملی والیبال است و فرقی نمی‌کند چه کسی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. تمامی 14 بازیکن تیم دوست دارند جزو 6 نفر اصلی باشند اما چیزی که از بازی کردن مهم‌تر است صعود تیم ملی به المپیک است. به همین خاطر برای صعود به المپیک به ژاپن می‌رویم.

رابطه بازیکنان و سرمربی تیم ملی چگونه است؟
هر دو طرف شناخت خوبی نسبت به یکدیگر پیدا کرده‌اند و این شناخت باعث شده تا صمیمیت و هماهنگی لازم در تیم ایجاد شود. کواچ در حال حاضر تسلط کافی روی تیمش پیدا کرده و می‌داند که در هر بازی با چه ترکیبی تیمش را روانه میدان کند. در سمت دیگر هم بازیکنان می‌توانند خواسته‌های سرمربی خود را درون زمین پیاده کنند.

۱۳۹۴/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...