نسخه چاپی

آیت الله مصباح یزدی:نباید بگذاریم به نام دین ارزشهای دینی را تحریف كنند

نباید اجازه دهیم به نام امام(ره) كلام امام را تحریف كنند/تا وقتی دچار هوا و هوس هستیم اختلاف از میان ما رخت بر نمی بندد

عکس خبري -نبايد اجازه دهيم به نام امام(ره) کلام امام را تحريف کنند/تا وقتي دچار هوا و هوس هستيم اختلاف از ميان ما رخت بر نمي بندد

عضو جامعه مدرسین قم گفت: باید به هوش باشیم و نباید اجازه دهیم به نام امام(ره) كلام امام را تحریف كنند.

آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژو هشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به هوش باشیم و نباید اجازه دهیم به نام امام(ره) کلام امام را تحریف کنند.

به گزارش نما ، وی که در اجلاس وحدت اصولگرایان که با حضور دبیران استانی سه تشکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت تاکید کرد: علت قرائت های مختلف از بیانات امام(ره) و رهبری، نفس انسان است که برخی فکر می کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی فقیه است.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: نباید بگذاریم به نام دین ارزشهای دینی را تحریف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای برخی که می خواهند عقب ماندگی ها را جبران کنند تصریح کرد: برخی می گویند نیاز به پیشرفت داریم و اگر دین هم آسیب دید دلواپس آن نباشیم، هر کس دین خود را حفظ کند! ما نباید از دیگران عقب بمانیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژو هشی امام خمینی(ره) با رد این نظر گفت: نمی شود بر سر دین با کسی مصالحه کرد و سر سوزنی کوتاه آمد. ما در امر دین حق مصلحت سنجی نداریم. این از تعالیم قرآن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برابر دشمن نرمش نشان دادن خطر ایجاد می کند.

آیت الله مصباح یزدی با طرح این پرسش که آیا ما باید فدای دین بشویم یا دین فدای ما گفت: پاسخ روشن است، باید دین را حفظ کنیم و از دنیا و جاذبه های فریب آمیز آن پرهیز کنیم. باید اصالت را به دین بدهیم و از ارزشهای دینی تا آخرین نفس دفاع کنیم.باید اصل را در حرکت بر مبنای عقاید و احکام و ارزشهای دینی بگذارید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریشه های اختلاف بین مسلمانان گفت: هوا و هوس، جهل و آراء بدعت آمیز ریشه اختلاف بین مسلمانان است.

عضو جامعه مدرسین قم افزود: کسانی که می خواهند دچار اختلاف نشوند باید اول معرفت خود را کامل کنند و حق را بشناسند و از جهل عبور کنند.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: باید حق را شناخت و تا پای جان برای اقامه حق ایستاد.

وی در پایان گفت: تا وقتی دچار هوا و هوس هستیم اختلاف از میان ما رخت بر نمی بندد.

۱۳۹۴/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...