نسخه چاپی

عملیات ۶۵ خلبان بسیجی در رزمایش اقتدار ثارالله

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله گفت: در این رزمایش ۱۰ فروند جایروپلن، ۲۰ فروند پاراموتور، یك فروند كایت موتور دار، یك فروند بالگرد ام آی ۱۷ كه عملیات راپل، پاور تاكسی، هلی برن ، بال ریزی و تازش هوایی را انجام می دهند.

به گزارش نما به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر شعبانی در رابطه با اهداف این رزمایش افزود: این رزمایش امنیتی با حضور یگان های قرارگاه ثارالله متشکل از 230 گردان از گردان های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، عاشورا، الزهرا(س) و بیت المقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به مشهد مقدس مبنی بر وجود امنیت بی‌نظیر در کشور گفت: ما برای اینکه مردم عزیزمان در یک آرامش روانی از قابلیت های بسیج مطلع شوند، رزمایشی با هدف حفظ انسجام نیروهای بسیج برگزار می‌کنیم.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران گفت: واحدهای مردم پایه مفهومش این است که آنها باید در کنار شغل و کاری که دارند، در یک شرایط خاص در مدت دو ساعت به واحدهای اصلی برسند و تجهیز و ساماندهی شوند و برای عملیاتی که برایشان پیش بینی شده است آماده شوند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله با اشاره به اینکه این رزمایش روز چهارشنبه 11 و پنج شنبه 12 در بوستان ولایت برگزار می‌شود، افزود: روز اول رزمایش قریب به 50 هزار بسیجی خواهر و برادر آموزش دیده می آیند و آماده می شوند که فردا صبح در موقعیتی که برایشان پیش بینی شده است آرایش پیدا کنند و فرماندهی کل سپاه و مهمانان دیگر از آنها سان و رژه می‌بینند.


سردار شعبانی در رابطه با پیام این رزمایش به دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایران اسلامی از با ثبات‌ترین کشورهای منطقه است، تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد و آنها دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارند. شکل تهدید عوض می‌شود و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که با آن مقابله کنیم.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران با اشاره به اینکه رزمایش نوعی عملیات تمرینی است که بر مبنای طرح‌های عملیاتی، دفاعی، امنیتی، امداد و نجات و حرکاتی که ما را نسبت به دشمن در وضعیت بالاتری قرار دهد، برقرار می‌شود، تا در شرایط مختلف امادگی خود را حفظ کنیم، گفت: یکی از کارهایی که در این رزمایش به نمایش گذاشته می‌شود موضوع بسیج مردمی با ارتباطات چند لایه امن و نفوذ ناپذیر است.

سردار شعبانی افزود: در واقع ما شبکه ای داریم که به صورت رادیویی- دیجیتالی و خطوط وی آی پی قابلیتی را از خود نشان می دهد؛ این ارتباط امن و مستمر می‌تواند شرایطی را داشته باشد که اگر ما در موقعیت های خاص نیروهای خود را فراخوان دادیم، آنها از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی گفت: فراخوان به معنای یک حرکت تاکتیکی بوده که تمام نیروهای مردم پایه ما از هر کار و کسبی و در هر مکانی که هستند سریعا خود را در پایگاه های مقاومت آماده کنند، در این وضعیت ما باید پیامی که به مردم می‌رسانیم از چشم و گوش دشمن مخفی باشد.

سردار شعبانی با بیان این اینکه امروز ایران مهد دیپلماسی شده است، افزود: امروز کشور در امر امنیت به یک بازدارندگی رسیده است که دیگران جرات تهدید ما را ندارند، شما مشاهده کردید که علی رغم همه تهدیدهایی که صورت گرفت ، 122 شخصیت جهانی برای اجلاس غیر متعهدها به کشور ما آمدند و به سلامت بازگشتند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله افزود: تا آخر سال رزمایش‌های دیگری هم داریم که امنیت و ثبات جمهوری اسلامی پیام این رزمایش ها است.

سردار شعبانی در رابطه با نقش بسیج در تامین امنیت ملی ایران با توجه به جنگ های نیابتی در منطقه گفت: توان دفاعی هر کشوری مشخص است و توان نظامی ارتش و سپاه ما هم مشخص است، اما آن چیزی که برای دشمن مشخص نیست و نمی داند که اگر حماقت کرد چه اتفاقی می افتد توان مردم ماست که برای دشمنان بیم آفرین است و در آن سوی مرزها هم به مرحله ظهور رسیده است.

وی افزود: دراین رزمایش برای اولین بار 3 هزار نفر از گردان های سایبری سپاه تهران که بعضاً از اعضای هیئت علمی هستند، شرکت می کنند و در یک فضای مجازی آمادگی دارند در این زمینه به سوالات مطرح شده پاسخ دهند و این قابلیت در کنار فضای واقعی و حقیقی در نوع خود کم نظیر است.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران در ادامه به تبلیغات و اطلاع رسانی برگزاری این رزمایش اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که امنیت پایدار یعنی امنیت مردمی. یعنی هرکس که در هرکجا هست به عنوان یک ایرانی مسئولیت دارد بر امنیت و سرنوشتی که بر او است آگاه شود.

سردار شعبانی با اشاره به پرواز پرنده متنوع در این رزمایش گفت: 65 خلبان این پرنده‌ها از بچه های بسیجی هستند که خودشان با پول خودشان آموزش دیدند و آمادگی دارند در این رزمایش شرکت کنند.

۱۳۹۴/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...