نسخه چاپی

۴۶ زن سعودی عضو داعش هستند

وزارت كشور سعودی از عضویت ۴۶ زن سعودی در گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه سعودی الحیات امروز پنجشنبه در گزارشی به بررسی شمار زنان سعودی ملحق شده به گروه تروریستی داعش در سوریه و شمار مظنونان به وابستگی به این گروه در داخل عربستان پرداخت.

این روزنامه نوشت: درحالی که ائتلاف گروه‌های مسلح مخالف در سوریه روز سه شنبه اعلام کردند که سه نفر از عناصر گروه داعش شامل دو سعودی و یک تونسی را در ریف شمالی شهر حلب در نزدیک مرز سوریه با ترکیه کشتند، سرتیپ منصور الترکی سخنگوی رسمی وزارت کشور سعودی در گفت وگو با روزنامه الحیات گفت که 46 زن سعودی از سال 2011 میلادی به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند.

منصور الترکی افزود: برخی از این زنان با فرزندان خود به گروه داعش در سوریه ملحق شده اند.

این روزنامه در اشاره به وجود بستر فکری پذیرش تفکرات گروه تروریستی داعش در داخل عربستان درسایه وجود وهابیت و دیدگاه‌های تکفیری نوشت که مسئولان سعودی از زمان ظهور داعش در عربستان تا دوشنبه هفته گذشته 1677 فرد مظنون به ارتباط با گروه داعش و حوادث تروریستی در داخل این کشور را بازداشت کرده‌اند.

این روزنامه افزود: از مجموع 1677 متهم یاد شده، 1375 نفر سعودی و 302 نفر اتباع خارجی مقیم عربستان از 31 کشور جهان هستند.

روزنامه الحیات نوشت: آخرین زن سعودی به همراه شمار دیگری از زنان و سه فرزندش در اواخر ماه ژوئن سال 2015 میلادی به گروه داعش در سوریه پیوست. او بعد از ورود به سوریه در شبکه اجتماعی توییتر در اینترنت اعلام کرد که بزودی عملیاتی انتحاری انجام خواهد داد.

به نوشته الحیات، این زن 40 ساله از اهالی استان ساجر در 270 کیلومتری شمال غربی پایتخت، چند روز قبل از فرارسیدن ماه رمضان گذشته به همراه خانواده اش برای فریضه عمره به مکه مکرمه رفت و سپس ناپدید شد و از طریق پیامک به پدرش اعلام کرد که به مناطق تحت کنترل گروه داعش در سوریه رسیده است.

این درحالی است که داستان بسیاری از زنان سعودی ملحق شده به همسران یا فرزندان جنگجوی آنها از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی، همچنان مبهم است اما برخی دیگر از این زنان ترجیح داده‌اند که به طور علنی به سوریه بروند. ندی معیض القحطانی از جمله این زنان سعودی است که اقدام او در اعلام بسیج عزیمت به سرزمین شام برای ملحق شدن به داعش بحث و جدل زیادی در اوایل سال 2013 میلادی برانگیخت. او به ابو محمد الازدری همسرش در گروه داعش ملحق شد.

۱۳۹۴/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...