نسخه چاپی

عضو كمیسیون ویژه برجام مجلس در گفتگو با نما :

هفته آینده گزارش كمیسیون برجام به صحن مجلس میرود/حضور 13 حقوقدان برجسته برای بررسی نهایی متن برجام

عکس خبري -هفته آينده گزارش كميسيون برجام به صحن مجلس ميرود/حضور 13 حقوقدان برجسته براي بررسي نهايي متن برجام

ابراهیم كارخانه ای گفت : ملاقات بازرسان آژانس با دانشمندان هسته ای ما از خطوط قرمز اصلی نظام است و این مسئله به كلی منتفی است ما هیچ گاه این اجازه رو به بازرسان آژانس نخواهیم داد با دانشمندان ما ملاقات ، مذاكره ، دیدار و در نهایت بازجویی داشته باشند.

به گزارش نما ، حالا دیگر بیش از پیش روشن شد که اجرای برجام اگر مهم تر از برجام نباشد به مهمی آن است و در اجرا نیز آنچه اهمیت زیادی دارد بازنمایی واقعیت های برجام و اجرای آن است. چندی پیش بود که امام خامنه ای در حوزه تحریم ها به تصریح گفتند که آمریکایی ها بد حرف می زنند و باید پاسخ آن ها داده شود والا حرف آن ها تثبیت می شود و حالا هم می بینیم که بلافاصله بعد از انتشار خبر نمونه برداری از پارچین و بازدید رسمی آمانو از پارچین، با ادبیاتی تحقیر آمیز می گویند که درهای مراکز نظامی ایران به روی آژانس بازشد این درحالی‌است که خود آن ها بهتر می دانند که چنین اجازه ای به آن ها داده نشده است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برجام و سرنوشت آن در مجلس به سراغ ابراهیم کارخانه ای یکی از اعضا کمیسیون ویژه مجلس رفتیم.



سئوال : در زمانی که آمانو در تهران حضور داشتند آیا درخواستی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران را مطرح کردند و آیا آمانو به دنبال عبور از خط قرمزهای هسته ای ایران هست ؟

مسئله ملاقات بازرسان آژانس با دانشمندان هسته ای ما از خطوط قرمز اصلی نظام است و این مسئله به کلی منتفی است ما هیچ گاه این اجازه رو به بازرسان آژانس نخواهیم داد با دانشمندان ما ملاقات ، مذاکره ، دیدار و در نهایت بازجویی داشته باشند.



سئوال : درباره بازدید آقای آمانو از منطقه نظامی پارچین آیا شرایط طوری خواهد بود هر زمان آمانو و بازرسان آژانس می خواهند از پارچین بازدید کنند ؟

 مفاد نقشه راه توافق شده بین سازمان آژانس اتمی ایران و آژانس هنوز مشخص نیست، اما به نظر می رسد بازدید آمانو از پارچین در چارچوب همان نقشه راه بین دو طرف بوده باشد.



سئوال : به نظر شما گزارش کمیسیون برجام چه زمانی نهایی می شود ؟

جمع بندی گزارش های کمیته های مختلف کمیسیون برجام در حال نهایی شدن است ، و تا پایان هفته آینده گزارش کمیسیون برجام به صحن مجلس تقدیم می شود .



سوال : تا چه میزان از ظرفیت حقوقدانان برای بررسی محتوای برجام استفاده شد ؟

ما در آخرین نشست کمیسیون برجام 13 نفر از حقوقدانان برجسته رو از دانشگاههای مختلف کشور مانند دانشگاه امام صادق و دانشگاه قم دعوت کردیم تشریف آوردند و آنها نظرات خودشان را از منظر حقوق بین الملل درباره برجام بیان کردند.


۱۳۹۴/۰۷/۰۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...