نسخه چاپی

نقطه ای مبهم بر دیپلماسی دولت یازدهم

خوش و بش با شیطان زمینه نفوذ آن را فراهم نمی كند؟!

عکس خبري -دست دادن با شيطان زمينه نفوذ آن را فراهم نمي کند؟!

دولت یازدهمی ها در ارتباط گیری با رئیس جمهور و سایر مقامات آمریكائی سابقه درخشانی ندارند.عملكردی كه سبب انتقاد مقام معظم رهبری نیز شد.

اختصاصی/به گزارش نما ،خبر کوتاه است  و هنوز کسی بطور رسمی درباره آن اظهار نظر نکرده اما از گوشه و کنار اخباری مبنی بر صحت آن می رسد که در این صورت  می شود نقطه ائی تاریک بر دیپلماسی ائی که رئیس جمهور و تیم سیاست خارجی اش وعده داده بودند در سایه آن عزت و افتخار به ایران و ایرانی در مجامع بین المللی برگردد، عزتی که به زعم آنها با عملکرد دولت های نهم و دهم زیر سئوال رفته و به آن خدشه وارد شده بود.
و اما اصل خبر، برای اولین پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکائی  از دست دادن ظریف و اوباما در حاشیه سازمان ملل خبرداد. خبری که به سرعت به خبر اول خیلی از رسانه های دنیا تبدیل شد و تحلیل های زیادی هم درباره آن صورت گرفت.
آسوشیتدپرس هم این خبر را تائید کرد و به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: «یک برخورد کوتاهی در زمان ناهار داشتند و در آنجا دست دادند».
البته یک مقام ایرانی هم که نخواست نامش شود در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: پس از پایان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در حال خروج از سالن مجمع بود به طور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در حال ورود به محل مجمع عمومی بودند روبرو شد و سلام و احوالپرسی کرد و دست داد.
با این اوصاف به نظر می رسد خبر بلومبرگ صحیح است.
البته دولت یازدهمی ها در ارتباط گیری با رئیس جمهور و سایر مقامات آمریکائی سابقه درخشانی ندارند.عملکردی که سبب انتقاد مقام معظم رهبری نیز شد. رئیس جمهور در اولین سفرش به نیویورک و در حین بازگشت بصورت تلفنی با اوباما صحبت کرد . آقای ظریف نیز یکبار درحاشیه نشست با وزرای خارجه 1+5 در حاشیه رودخانه با جان کری به پیاده روی پرداخت که در داخل به آن انتقادات فراوانی صورت گرفت و آقای ظریف هم هیچگاه توجیه مناسبی برای این عملش بیان نکرد.
اما چرا این دیدارها و تماسهای دیپلماتیک هرچند به ظاهر کوتاه برای آمریکائی ها مهم است؟
ایران اسلامی در دنیا مظهر استکبارستیزی است. جهانیان ما را به عنوانی ملتی می شناسند که دشمن ظالم هستیم و حامی مظلوم. استبداد و استکبار تا کنون از ملت ما ضربات زیادی خورده اند به حدی که اکثر نقشه هایشان بویژه در آسیای غربی و شمال آفریقا به شکست انجامیده است. حال تماس برقرار کردن با دولت چنین ملتی می تواند برگ برنده ائی برای مستبدین باشد. آنها با این حربه بدنیا می گویند کشوری که حرف از مبارزه با ما زد حالا پای میز مذاکره با ماست .
پس اولین ضربه ائی که این دیدارهای بعضا ً اتفاقی به کشور وارد می کند، خدشه وارد کردن به چهره استکبار ستیز انقلاب اسلامی در نزد افکار عمومی جهانیان است.
ضربه بعدی بازکردن منافذی برای حضور آمریکا در داخل کشور است.
اینگونه اقدامات که  پس از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان سابقه نداشته در داخل ایران اسلامی دل علاقه مندان به عزت و اقتدار کشور را به درد آورده است و دائم از خود می پرسند نکند دولتی ها دنبال آن هستند که آرام آرام زمینه  ارتباط به زعم آنها با کدخدای جهان فراهم شود.  

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...