نسخه چاپی

سیدحسن: پلیس پاسدار آرامش روانی باشد

سیدحسن خمینی با تاكید بر اینكه وظیفه پلیس به عنوان یك نیروی انتظامی و در كنار مردم یك وظیفه ظریف و بسیار سخت است، افزود: تفاوت نیروهای نظامی و انتظامی در آن است كه نیروهای انتظامی علاوه بر وظیفه تامین امنیت باید احساس آرامش را نیز به آحاد جامعه منتقل كنند.

به گزارش نما حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه پلیس باید پاسدار آرامش روانی جامعه باشد گفت: در کنار اقتدار پلیس در برابر مخلان امنیت و مجرمان، نباید فضای جامعه فضایی امنیتی باشد که مردم احساس کنترل غیرضروری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی صبح امروز در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی با آرمانهای امام راحل(ره) با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا اظهار کرد: نامگذاری هفته‌ای به نام هفته نیروی انتظامی از یکسو فرصتی است برای شناساندن و معرفی خدمات یکساله پلیس به مردم و از سوی دیگر فرصتی است تا با تبادل تجارب، نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آنها چاره‌اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه پلیس باید پاسدار آرامش روانی جامعه باشد، گفت: از یکسو متخلفان و مجرمان باید این تصور را داشته باشند که هر نوع ارتکاب تخلف و جرم از سوی آنها از چشمان تیزبین پلیس پنهان نخواهد ماند و از سوی دیگر مردم نباید احساس کنند که تحت کنترل غیرضروری قرار گرفته‌اند. لذا نباید فضای جامعه یک فضای امنیتی باشد که مردم در آن احساس ناامنی کنند.

سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه وظیفه پلیس به عنوان یک نیروی انتظامی و در کنار مردم یک وظیفه ظریف و بسیار سخت است، افزود: تفاوت نیروهای نظامی و انتظامی در آن است که نیروهای انتظامی علاوه بر وظیفه تامین امنیت باید احساس آرامش را نیز به آحاد جامعه منتقل کنند.

وی امنیت را مهمترین رکن جامعه دانست و اظهار داشت: از قدیم تامین امنیت مهمترین وظیفه حاکمیت بوده و حکومت‌هایی که بیش از دیگران موفق به استقرار نظم و امنیت در جامعه شده بودند توانستند نامی ماندگار برای خود به یادگار بگذارند و حتی در مقطعی از تاریخ در توصیف امنیت حاکم بر کشورمان گفته می‌شد که اگر در یک شب زن جوانی در حالی که طبقی از طلا بر سر دارد عزم سفر از مرو به سوی ری کند با خیال آسوده راهی سفر می‌شود و کسی متعرض وی نخواهد شد.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های بشری از جمله تولید علم در بستر امنیت رخ می‌دهد، احساس امنیت و آرامش را فراتر از خود امنیت معرفی کرد و گفت: خوشبختانه امروز ایران در منطقه آشوب‌خیز دنیا در شرایطی ایستاده که سقف امنیتی خوبی بر فراز این مرز و بوم حاکم است و مردم در شهرها و روستاها در هر ساعت از شبانه‌روز در امنیت کامل به بسر می‌برند.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های پرسنل وفرماندهان نیروی انتظامی، اوضاع امنیتی کشور در جزیره بی‌ثبات منطقه ارزیابی کرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...