نسخه چاپی

قرارداد عجیب آل‌سعود با شركت‌ آمریكایی

مسئولان سعودی با پرداخت ده‌ها میلیارد دلار به بزرگترین شركت‌های آمریكایی در تلاش برای بهبود وجهه نامطلوب خود در سطح جهان هستند.

به گزارش نما مسئولان سعودی با پرداخت ده‌ها میلیارد دلار به بزرگترین شرکت‌های آمریکایی در تلاش برای بهبود وجهه نامطلوب خود در سطح جهان هستند.

به نقل از روزنامه اینترنتی رأی الیوم، مسئولان سعودی ده‌ها میلیارد دلار برای حمایت از کمپین در آمریکا و کشورهای دیگر به منظور بهبود وجهه خود در نظر گرفته‌اند.

این امر بعد از آن صورت گرفته است که مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی غربی انتقادهای شدیدی به عربستان بویژه به خاطر جنگ علیه یمن، زندانی کردن رائف بدوی از فعالان توئیتری و صدور حکم اعدام برای علی النمر جوان عربستانی وارد کرده‌اند.

علی النمر برادر زاده آیت الله شیخ باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان به خاطر شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز در سن 17 سالگی بازداشت شد و حکومت سعودی حکم اعدام وی را چندی پیش صادر کرد.

«لی وانگ» در مقاله خود در پایگاه آمریکایی "انترسبت" نوشت: عربستان دو توافقنامه با شرکت بزرگ تبلیغاتی "ایدلمان" و شرکت "بودیستا گروپ" به امضا رسانده است.

شرکت "ایدلمان" بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان است و شرکت "بودیستا گروپ" را تونی بودیستا اخیرا تأسیس کرد. این فرد از بزرگترین ناظران جمع آوری پول برای کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود.

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن هم موفق شده است که شماری از قانونگذاران آمریکایی نظیر سناتور سابق نورم کولمان را به نفع خود جذب کند. شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز روابط خود را برای دسترسی به لابی شرکت‌های نفتی آمریکایی به خدمت گرفته است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...