نسخه چاپی

ابهام بانك‌های اروپا درباره رفع تحریم‌ها

بانك های بزرگ انگلیسی و اروپایی خواستار شفافیت بیشتر درباره نحوه رفع تحریم های ایران پیش از بررسی فرصت های پیش رو در این كشور شدند.

به گزارش نما بانک های بزرگ انگلیسی و اروپایی خواستار شفافیت بیشتر درباره نحوه رفع تحریم های ایران پیش از بررسی فرصت های پیش رو در این کشور شدند.

به نقل از بلومبرگ، بانک های بزرگ انگلیسی و اروپایی خواستار شفافیت بیشتر درباره نحوه رفع تحریم های ایران پیش از بررسی فرصت های پیش رو در این کشور شدند.

رئیس یک هیئت انگلیسی که اخیرا به ایران سفر کرده این موضوع را به شبکه بلومبرگ اعلام کرد. ریچارد دالتون سفیر سابق انگلیس در تهران گفت: در هفته اخیر نمایندگان 25 شرکت انگلیسی به ایران سفر کردند اما بانک های مهم در بین آنها حضور نداشتند. بعلاوه شرکت های نفتی بی پی و شل نیز در این سفر نبودند هر چند هر دو شرکت اعلام کرده اند طی ماه های اخیر از ایران بازدید داشته اند.

دالتون می افزاید: بانک های درجه دو انگلیس در حال بررسی فرصت های موجود در ایران هستند اما بانک های مهم انگلیس و اروپا منتظر شفافیت بیشتر از سوی آمریکا درباره تاثیر تحریم بانکی و نحوه رفع این مسئله هستند.

روابط بین ایران و انگلیس از زمان توافق هسته ای (23 تیرماه) ایران و کشورهای گروه 1+5 بهبود یافته است. نمایندگانی از انجمن بانکداران انگلیس اخیرا به همراه وزیر خارجه این کشور به تهران سفر کردند و با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش بلومبرگ دست کم 10 هیئت تجاری اروپایی از زمان توافق هسته ای به ایران سفر کرده اند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...