نسخه چاپی

ادامه اجلاس پیرغلامان حسینی با نشست های علمی

سیزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی امروز با دومین نشست های علمی و آموزشی با عنوان "همدلی و همزبانی در سایه فرهنگ عاشورا در جهان" ادامه یافت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد به عنوان مسئول این نشست گفت: می‌شود زیر سایه توحیدی که حسین بن علی (ع) خود را فدای آن کرد همدل و همزبان شد.

آیت‌الله سیّد شرف‌الدین ملک‌حسینی با بیان اینکه بیداری برای بشر سرآغاز بازگشت به پاکی‌ها و گرایش به انسان‌های پاک است افزود: شهادت نیز امری است که تمام انسان‌های پاک به آن احترام می‌گذارند و اگر بدانند امام حسین (ع) هر چه داشت برای خدا اهدا کرد به او مهر می‌ورزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه فطرت پاک انسان‌ها به دنبال خوبی‌هاست حقیقت پاک حسین‌بن‌علی (ع) سبب وحدت جهانیان می‌شود.

دکتر احسان اکبر، یکی از پیرغلامان کشور پاکستان، نیز در این نشست گفت: حسین بن علی(ع) شهید پاکی‌هاست و با توجه به اینکه خط شرارت و سعادت هر کدام در هستی نماینده‌ای دارد امام حسین(ع) نماینده زیبایی‌ها و سعادت و یزید نماینده زشتی‌ها و شرارت است.

استفان فردریش شفر، از پیرغلامان و خادمان حسینی از کشور آلمان نیز در این نشست تخصصی گفت: قیام امام حسین (ع) برای نجات بشریت بود و امام حسین(ع) شهید دین و آئینی است که برای بشریت ارزش قائل است.

حجت‌الاسلام سیّدحسن سجادی از کشور افغانستان هم گفت: با توجه به اینکه شعار امسال "پیرغلامان حسینی؛ منادیان وحدت امت اسلامی" انتخاب شده است باید در اجلاس آینده علاوه بر تجلیل از پیرغلامان از خطبا، شاعران دینی معاصر و جوان، رؤسای هیئت‌های مذهبی و کسانی که زیر سایه فرهنگ سیدالشهدا مسلمان شدند نیز تجلیل شود.

این پیرغلام حسینی تأکید کرد: تمام دلدادگان و دلباختگان حسینی باید از سراسر جهان دست به دست هم دهند و رسانه‌ای مستقل به منظور حسین‌شناسی راه‌اندازی کنند و دانشمندان حسینی از سراسر جهان شناسایی و برای تولید محتوای این رسانه به کار گرفته شوند.

نائب رئیس انجمن زرتشتیان ایران، موبد رشید خورشیدیان با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم جزو بزرگ‌ترین نمونه شخصیتی و رفتاری امام حسین(ع) است خاطرنشان کرد: زرتشتیان جهان احترام ویژه‌ای برای امام حسین(ع) قائلند و در ماه‌های محرم و صفر هیچ‌گونه مراسم جشن، سرور و شادمانی برگزار نمی‌کنند و خرید در روزهای تاسوعا و عاشورا را بد می‌دانند.

سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور 700 پیرغلام و مداح ملی و 40 مهمان خارجی از  19 کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجکستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار از سیزدهم مهردر لارستان شروع  و 14 تا 16 مهر در شیراز ادامه دارد.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...