نسخه چاپی

كرونا در میان حجاج دیده نشده است

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تاكنون هیچ موردی از كرونا در میان زائران بیت الله الحرام دیده نشده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ سیدعلی مرعشی در فرودگاه امام خمینی، هنگام ورود به میهن و در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه از همه مصدومان ایرانی بستری در بیمارستان های عربستان آزمایش گرفته شده است تاکید کرد : هیچ کدام از این آزمایشها مثبت نبوده است.

وی به فعالیت های امدادگران و کادر پزشکی و پرستاری جمعیت هلال احمر پس از حادثه منا اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت هایی که بود، خودروهای امبولانس هلال احمر موفق شدند بیش از 400 مجروح را به بیمارستان ها منتقل کنند.

مرعشی با بیان اینکه اخرین مجروح دیروز به ایران منتقل شد تاکید کرد: دیگر هیچ مجروحی در منا و یا بیمارستان های کشور عربستان نیست.

وی با اشاره به پراکندگی بیمارستان ها و تعداد زیاد مجروحین حادثه منا گفت: همین موضوع باعث شد تعداد زیادی از مجروحین در شهرهای اطراف مانند طائف و جده بستری شوند.

مرعشی بازرسی مکرر بیمارستان ها را برای یافتن مجروحین و یا مفقودین این حادثه از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر در روزهای پس از حادثه دانست و افزود: هرچند جابجایی زائران از بیمارستان ها کار را برای  تیم های درمانی سخت می کرد اما با توجه به توانمندی امدادگران جمعیت هلال احمر همه این فعالیت ها با موفقیت به اتمام رسید.

وی تعداد زائران مفقودالاثر را براساس گزارش های سازمان حج و زیارت 69 نفر برشمرد و گفت: ما تمام بیمارستان ها را چندین بار بازرسی کرده ایم و اخرین خبرها از مدیر بهداشت مکه حاکی از ان است که در هیچ بیمارستانی مجروح مجهول الهویه وجود ندارد.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...