نسخه چاپی

طنازی های امید تدبیر زاده از هفته ای كه گذشت/ همه چی آرومه

اكبر جوجه بزن!

عکس خبري -اکبر جوجه بزن!

از یک محرمانه شروع کرده ایم. و به یک روانشناسی متبحرانه هم دست پیدا کرده ایم. بعد اکبرجوجه زدیم و خوهش کردیم که مثل بعضی ها اتفاقی نباشید.

محرمانه ای برای همه!
آقای وزیر! خودت رو ناراحت نکن! پیش میاد دیگه! 4 تایی نامه نوشتین به رییستون و حرف  ایشون رو بردین زیر سؤال، انتظار هم دارید که آب از آب تکون نخوره. نمیشه که! بگین بر خلاف تصور شما از رکود که خارج نشده ایم هیچ، اوضاع خراب خراب هم هست. این جوری میشه که جناب سخنگو، مجبور میشه به توجیه و استدلال که نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور فقط درباره بازار سرمایه و بورس است و به کلیت اقتصاد ایران معطوف نیست! ما هم میگیم باشه، باور کردیم. داد و بیداد یکی از این 4 وزیر بر سر زیر دستان که چرا نامه لو رفته را کجای دلمان بگذاریم؟ یا اون یکی که گفته این نامه پیش‌بینی بود نه هشدار. یا دیگری که این نامه باید مهر محرمانه می خورد!

روانشناسی چهره غمگین
آشنایی در یک برنامه تلویزیونی که با سؤالات صریح مجری در مورد عدم مواضع انقلابی دولت مقابل عربستان پرسید گفت بهترین واکنش انقلابی دولت همین پیگیری دیپلماتیک بود. همین آشنا در تعریف از ماجرای شنیدن واقعه منا توسط رییس جمهور چنان آب و تابی به شخصیت رییس جمهور داد که شما بیننده فکر می کردی، همین حالاست که گریه اش بگیرد. و انگار که داشت در مورد مراد خود صحبت می کرد. بعد هم گفت که جناب ظریف عدد کشته شدگان منا را ابتدا کامل به رییسش نگفت و رییس از روی چهره ناراحت او فهمید و دوباره پرسید و عدد را فهمید. روحانی مچکریم!

اکبر جوجه بزن!
پس از آن که رهبر معظم انقلاب هشدار های متعددی در مورد نفوذ آمریکا دادند حالا شاید بتوان گفت برخی از نمایندگان حواسشان جمع شده است. توکلی که البته تا قبل از این هم هشدارهایی داده بود در پاسخ به سوالی در مورد مک دونالد گفته: دو شرکت مک دونالد و کوکاکولای آمریکا اثر فرهنگی کوبنده ای دارند. وی با بیان اینکه مک دونالد تحقیر ماست و نباید به ایران بیایید، گفت: همان اکبرجوجه اگر باشد از این مک دونالد خیلی بهتر است. توکلی در یک حرکت انقلابی هم گفته: اگر بخواهند شرکت مک دونالد را بیاورند بنده مخالفم؛ چراکه توهین به ملت ایران است.

لطفا اتفاقی نباشد
در این نشست مقرر شد اعتراض وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های نشر و ناشران در مورد تغییر برنامه نشست خبری در قالب‌های گوناگون به گونه‌ای جدی پیگیری شود و در صورت عدم توجه به این درخواست، راهکارهای لازم اتخاذ شود. و این خبر مربوط است به واکنش وزارت فخیمه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد حضور و سخنرانی سلمان رشدی ملعون در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که ایران هم حضور دارد. امیدوارم واکنش ارشاد، مثل وزارت خارجه ای ها نباشد. مثلا اتفاقی بوده و این ها!

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...