نسخه چاپی

اختصاصی

نفوذ؛ دروازه ای برای فتنه انگیزی

عکس خبري -نفوذ؛ دروازه اي براي فتنه انگيزي

اگر نفوذ دشمن جدی گرفته نشود، باید منتظر فتنه جدیدی بود.

اختصاصی- به گزارش نما ،نشستن ایران و آمریکا بر سر یک میز آن هم به بهانه مذاکرات هسته ای بار دیگر خطر نفوذ شیطان بزرگ را در کشور گوشزد کرد؛ زیرا آنان خود نیز پس از مذاکرات به این امر اذعان داشتند تا جایی که اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی که نزدیک به لابی صهیونیستی است در مطلبی گستاخانه به مقامات اروپایی و آمریکایی پیشنهاد داد که از توافق هسته‌ای برای نفوذ به ایران و در نهایت تغییر رژیم استفاده کنند. درواقع، بازخوانی اقدامات آمریکا در قبال مردم ایران را از هر کجا که شروع کنیم تا به امروز جز خیانت و تلاش برای ضربه زدن به ملتی که می خواهد مستقل بماند، چیز دیگری را مشاهده نخواهیم کرد.
«نفوذ» واژه‌ ای است که در یک سال گذشته بیش از 70 بار توسط مقام معظم رهبری استفاده شده است؛ به عبارتی نفوذ در گام ابتدایی صورت می‌گیرد و پس از آن با شناسایی هدف، رخنه اتفاق می افتد و در نهایت منجر به فتنه می شود. اگر به وقایع و تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی در ایران نگاهی بیندازیم؛ به راحتی خواهیم فهمید که نفوذ و رخنه در سطوح مختلف از اقشار مردم گرفته تا مسئولین وجود داشته و دارد؛ زیرا اهداف دشمنان قسم خورده این مرز و بوم هیچگاه مقطعی نبوده و نخواهد بود. ممکن است پرونده‌هایی که از سوی سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی پیگیری می‌شود به صورت موردی باشد؛ اما موضوعاتی که آنها در اتاق فکرهای خود به تصویب می‌رسانند بدون شک بلند مدت و برای ساقط کردن یا ضربه زدن به جمهوی اسلامی بوده است.
با نگاهی به زمینه های شکل گیری دو فتنه در دو دهه گذشته یعنی غائله 18 تیر 78 و فتنه 88 در می یابیم که در هرکدام از آن دو مقطع، ابتدا پیش زمینه هایی برای نفوذ شکل گرفت و پس از آن به حوادث تلخ و تاسف بار مبدل شد.
در همان سال های آغاز به کار دولت اصلاحات، روزنامه های زنجیره ای به تعبیر مقام معظم رهبری، به پایگاه دشمن تبدیل شد و با زیرسوال بردن مبانی اسلام و انقلاب به ایجاد التهاب پرداختند و هر روز به بهانه ای فضای سیاسی کشور را متشنج کردند؛ بنابراین مجلس پنجم با علم به این واقعیت که بخش مهمی از ناهنجاری ها ناشی از نقاط ضعف و نواقص قانون مطبوعات است، تصمیم به اصلاح آن گرفت.
وقتي روزنامه سلام در ۱۵ تيرماه ۱۳۷۸ و درست ۲۴ ساعت مانده به بررسي طرح تغيير و اصلاح كليات قانون مطبوعات در مجلس شوراي اسلامي، نامه‌اي منسوب به «سعيد اسلامي» را خطاب به مقام ارشد وزارت اطلاعات به چاپ رساند و با تيتر درشت در صفحه اول خود چنين القا كرد كه «سعيد اسلامي» پيشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است، معلوم نبود به فاصله كمي از آن قرار است بحران كشور را فرا بگیرد و تهديدات امنيتي فراواني را متوجه نظام کند.
این بحران دقیقا 10 سال بعد؛ اما پیچیده تر از سابق اتفاق افتاد. این بار بهانه، اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بوده؛ اما هدف، همان رخنه و نفوذ و در نهایت براندازی نظام اسلامی بود.
هرچه که از سال های پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد از سویی نوع فتنه انگیزی و روش های نفوذ دشمن در کشور تفاوت هایی می یابد و  از دیگر سو قدرت تشخیص و در اصطلاح بصیرت جامعه برای تشخیص مسیر در فضای مه آلود و خاکستری نیز بهتر می شود و همین مسئله است که ناامیدی دشمنان و به خصوص آمریکا را از به زیر سلطه درآوردن حکومت ایران را به دنبال داشته است؛ تاکنون شاهد بوده ایم که غربی ها تلاش کردند انواع و اقسام سناریوها از طرح‌های سخت و نرم علیه انقلاب گرفته تا باب مذاکره و گفتمان باز بماند تا بتوانند یا مستقیما در لایه‌های مختلف نظام نفوذ کنند یا اینکه به صورت غیر مستقیم و با جریان‌سازی توسط منابع خود در داخل به این پروژه جامه عمل بپوشانند؛ در آخرین نمونه قابل ذکر از تلاش های دشمنان استفاده از تعدادی روزنامه نگار اپوزیسیون برای پیشبرد اهداف خودشان در کشور می توان یاد کرد که اخیرا پس از دوسال تلاش توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شدند. به عبارتی اگر از نفوذ دشمن به هر طریقی جلوگیری نکنیم باید در آینده ای نه چندان دور برای فتنه جدید آماده باشیم.

۱۳۹۴/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...