نسخه چاپی

سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج نگران نباشند

رئیس موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج (ع) در یزد با اشاره به شایعات اخیر و حرف و حدیث‌های بسیار در مورد این موسسه گفت: مردم به هیچ وجه نگران پول‌های خود نباشند؛ چراكه نه ورشكست شدیم و نه شعباتمان در جایی تعطیل شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس از یزد، محمودعظیمی‌نیا صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اخیراً خبرهای نادرستی در بین مردم و در محافل نقل شده است که پایه، سند و مدرک درستی ندارد و چیزی بیشتر از شایعه نیست.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل این موسسه مالی اعتباری افزود: براساس سیاست بانک مرکزی در سال 91 و ترکیب چند تعاونی اعتباری توانستیم 500 شعبه در سراسر کشور داشته باشیم که 17 شعبه در استان یزد برپاست که هیچ‌کدام تعطیل و توقیف نشده است.

این مسئول با بیان اینکه از بدو تاسیس این موسسه در یزد قرار بود که پول استان در یزد صرف شود، اضافه کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که حتی یک‌ ریال از سرمایه‌های مردم در نزد این موسسه خارج از استان نیست و در یزد برای پرداخت تسهیلات باقیمانده است.

عظیمی‌نیا با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی این موسسه به مردم تصریح کرد: 250 فقره تسهیلات پرداخت شده است و این پول نه سوخت رفته و نه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مردم یزد در موسسه 320 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: 70 درصد از این مبلغ معادل 220 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و وام در دست مردم است.

این مسئول همچنین با اشاره به دارایی‌های این موسسه در استان و سایر شهرها ادامه داد: براساس مطالباتی که داشتیم و مشکلات پیش آمده، به جای پول زمین و ملک به ما داده‌اند؛ این اطمینان را می‌دهیم که در حال حاضر 1.5 برابر آنچه که مردم سرمایه‌گذاری کردند، دارایی داریم و جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.

عظیمی‌نیا افزود: همچنین این موسسه چهار کارخانه در زمینه‌های مختلف تولیدی دارد که هر یک باعث ایجاد اشتغال برای 20 تا 70 نفر به طور مستقیم شده است.

وی کارخانه تولید روغن کنجد ثمر، محصولات چای و حبوبات میثاق، تتراپک و ویتاپی را از پروژه‌های سرمایه‌گذاری این موسسه برشمرد و اظهار کرد: هر چهار واحد در حال تولید و ارائه محصول هستند و مشکلی در روند تولید و عرضه به بازار ندارند.

رئیس موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج (ع) با اشاره به اینکه این موسسه در زمینه خدمت‌رسانی به مردم نیز فعال است، اضافه کرد: دو سال پیش در بیمارستان شهید صدوقی یزد با توجه به کمبود تخت در بخش بستری آی.سی.یو 20 تخت از سوی موسسه اهدا و این بخش به نام ثامن‌الحجج (ع) نامگذاری شد که تا چهار ماه قبل نیز حقوق پرسنل این بخش را تامین می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه همه این‌ها گویای این است که مردم پول خود را در نزد ما دارند، گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و کمبود نقدینگی که دیده می‌شود، بانک‌هایی که در آن‌ها پول داریم نیز گاهی می‌گویند توان پرداخت پول نداریم و نقدینگی نیست.

عظیمی‌نیا تصریح کرد: حتی بانک‌های قدر و بزرگ دولتی هم اگر چند مشتری در روز پول نقد طلب کنند دیگر پولی در بانک نخواهند داشت، اما این به معنای تعطیل شدن و بروز شایعات نیست.

وی با بیان اینکه تا ابتدای ماه جاری 26 میلیارد تومان پول نقد در شعبات استان یزد داشتیم، خاطرنشان کرد: حتی بانک‌های دولتی و رسمی استان از ما درخواست پول و کمک داشتند.

رئیس موسسه مالی‌ اعتباری ثامن الحجج (ع) در بخشی از سخنان خود از انجام مراحل قانونی اخذ مجوز این موسسه خبر داد و اظهار کرد: در همین هفته خبرهای خوبی از این موسسه خواهید شنید، چراکه مراحل اخذ مجوز طی شده و به زودی و پیش از اینکه این هفته تمام شود مجوز موسسه از سوی بانک مرکزی صادر خواهد شد.

عظیمی‌نیا افزود: براساس بازرسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی از سیستم موسسه، از سوی کارشناسان و بازرسان اعلام شده که فعالیت ما سالم است و مشکلی وجود ندارد و به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به جوسازی‌های اخیر گفت: این جوسازی‌ها مغرضانه بوده و خوشحالیم که پول مردم سر جای خودش باقی است و از این سرمایه استفاده خوبی شده است، اما از مردم می‌خواهیم که اجازه بدهند با آرامش به کار خود ادامه دهیم و مطمئن باشند که مشکلی نیست.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...