نسخه چاپی

نامه‌های‎ رهبر انقلاب بایستی در دانشگاه‌ها تدریس شود

معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین گفت: هر دو نامه مهم مقام معظم رهبری كه حاوی نظریات متقن و مستدل علوم انسانی به ویژه جامعه‌شناسی، علوم ارتباطات، روانشناسی و علوم سیاسی می‌باشد بایستی در دانشگاه‌ها تدریس شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت نامه‌های امام خامنه ای به جوانان غرب یادآور نامه‌های پیامبر اعظم (ص) به پادشاهان ایران و روم در صدر اسلام و نامه امام راحل به گورباچف است.

وی ضمن دعوت از صاحب‌نظران و اساتید برای شرح و تبیین این نامه‌ها بیان کرد: یکی از بهترین منابع ما در تولید علم بومی مبتنی بر نظریات اسلامی این نامه‌ها می‌باشد که جا دارد کرسی‌های تفسیر برای بسط و توضیح آنها شکل بگیرد.

احمدی در این خصوص افزود: هر دو نامه مهم مقام معظم رهبری که حاوی نظریات متقن و مستدل علوم انسانی به ویژه جامعه‌شناسی، علوم ارتباطات، روانشناسی و علوم سیاسی می‌باشد بایستی در دانشگاه‌ها تدریس شود.

این مدرس دانشگاه با انتقاد از نظریات غربی که امروز شاهد نتایج ناموفق آن در جوامع گوناگون هستیم خاطرنشان کرد: نامه معظم‌لّه باب جدیدی از علم حقیقی را به روی جامعه دانشگاهی گشوده است که بایستی از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را برد و گرنه خود را از این انوار دانش بی‌بهره خواهیم ساخت.

وی با اشاره به محتوای نامه ها ادامه داد: حقیقتا شناخت رهبر دانشمندمان از جوامع گوناگون و اقشار مختلف سیاسیون- جوانان- گروهک‌های تروریستی و اتفاقاتی که در کل دنیا صورت می‌گیرد شناختی بی‌نظیر است که همین تسلط بر افکار و رفتار آحاد ملل می‌تواند توسط اساتید علوم انسانی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون روابط عمومی بسیج گفت: جدی‌ترین اشکال دانشمندان و روشنفکران غربی، جدایی آنها از بدنه اجتماع بوده که خود را تافته جدا بافته از عموم مردم می‌دانند لذا شناخت آنها از توده‌ها مبتنی بر رسانه‌ها و نقل قول ها ست نه بر مبنای مشاهده مستقیم و مطالعات میدانی و ارتباطات عمیق در سطح جامعه.

وی در پایان گفت: یقینا بایستی جامعه دانشگاهی و اهالی رسانه‌ها و هنرمندان هر یک با ابزارهای در اختیار خود در نشر و انعکاس ماندگار این دو نامه از منظر فعالیت خود اقدام نمایند تا بیش از پیش شاهد نتایج شگرف و اثرگذار آن در دنیا باشیم.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...