نسخه چاپی

روسیه پروازهای چارتر به تركیه را ممنوع كرد

معاون اول نخست‌وزیر روسیه اعلام كرد كه مسكو، گردشگری و پروازهای چارتر به تركیه را متعاقب حمله جنگنده تركیه به جنگنده روس، ممنوع اعلام می‌كند.

به گزارش نما به نقل از افرس: «ایگور شووالوف» معاون اول نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که روسیه فروش بسته‌‌های تور به ترکیه را ممنوع کرده است و همچنین تمامی پروازهای چارتری به ترکیه نیز ممنوع شده است.

بنا به گزارش اسپوتنیک، شووالوف در اینباره گفت: «فروش تمامی بسته‌های گردشگری به ترکیه خیلی فوری به طور کارآمدی متوقف می‌شود. پروازهای چارتر به ترکیه به جز آندسته از پروازهایی که برای بازگرداندن گردشگران روس از ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممنوع می‌شود».

وی در ادامه افزود: «کنترل‌های بیشتر بر پروازهای معمول بین دو کشور صورت می گیرد تا از اقدامات امنیتی لازم اطمینان حاصل شود».

معاون نخست‌وزیر روسیه ادامه داد که تحریم‌های روسیه علیه ترکیه بر قراردادهایی که قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ به امضا رسیده و همچنین محصولات صنعتی تأثیر نخواهد گذاشت.

وی به «دیمیتر مدودف» نخست‌وزیر ترکیه در حین نشست کابینه گفت: «این قراردادهای ساخت که در حال حاضر در دست اجرا است و قراردادهایی که قبل از ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی به امضا درآمده است شامل تحریم‌ها نمی‌شود و کارگران ترکیه احتمالاً به فعالیت‌های خود بر روی این پروژه‌های ساخت ادامه خواهند داد. برای قراردادهای جدید که برای بعد از اول ژانویه ۲۰۱۶ است، چنین آزادی‌هایی وجود ندارد و می‌بایست دولت برای آنها مجوز خاص صادر کند».

شووالوف ادامه داد: «ما احتمال استفاده از اتباع ترکیه در پروژه های ساخت که در روسیه در حال اجرا است، نادیده نمی‌گیریم اما این افراد تحت کنترل بسیار شدید هستند».

ارائه نظام روادید با ترکیه به مفهوم محدود شدن ورود اتباع ترکیه به روسیه نمی‌باشد و ایگور شووالوف در اینباره گفت: «طبق دستور رئیس‌جمهور، نظام روادید با اتباع ترکیه به مفهوم لزوم دریافت روادید برای بازدید از روسیه است».

روز ۲۴ نوامبر سال جاری میلادی، یک جنگنده سوخو ۲۴ در سوریه در حین یک عملیات ضدتروریستی علیه داعش توسط یک جنگنده اف ۱۶ ترکیه سرنگون شد. ترکیه مدعی است که جنگنده روسیه حریم هوایی کشورش را نقض کرده است اما روسیه تأکید دارد که حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز شنبه هفته جاری گفت که سرنگون شدن جنگنده سوخو ۲۴، خسارات سنگینی را به روابط دو جانبه مسکو و آنکارا وارد آورده است و اواخر همان روز مسکو یک سری تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه تحمیل کرد.

۱۳۹۴/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...