نسخه چاپی

یادداشت شفاهی

نمایشگاه مد و لباس فجر؛ مروج فرهنگ ایرانی-اسلامی

عکس خبري -نمايشگاه مد و لباس فجر؛ مروج فرهنگ ايراني-اسلامي

جشنواره امسال به موضوعات مختلف اعم از گزارش عملكرد دستگاه ها، تقبیح قاچاق، آموزش و تأكید بر محصولات داخلی پرداخته خواهد شد؛ نمایشگاه نباید مروج كالای خارجی باشد و برهمین مبنا می بایست اقتصاد مقاومتی را به تصویر بكشد.

لاله افتخاری- لزوم توجه به بحث مد و لباس ملی یکی از ضرورت های اصلی جامعه ایرانی است، در این میان برگزاری نمایشگاه مد و لباس فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می¬گردد، فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های تولید و عرضه مد و پوشاک ملی است.
جشنواره مد و لباس فجر به مناسبت دهه فجر امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد؛ بنابر اهداف تعریف شده، تأکید ما در این جشنواره توجه به مدهای ایرانی- اسلامی است تا علاوه براستفاده بازدیدکنندگان داخلی از این فضای ایجاد شده، مدعوینی از کشورهای اسلامی در این جشنواره شرکت می کنند، تا بتوانند ایده های مناسبی را از مد و لباس ایرانی- اسلامی گرفته و فرهنگ ایرانی- اسلامی را به کشور خود آن را انتقال دهند.
همچنین در این جشنواره کلیه آثار در بخش فروش و نمایش لزوما باید دارای نشان شیما و داوری ماده 4 باشد و نباید لباسی توسط فروشنده ای در این نمایشگاه بنا به میل و سلیقه شخصی ورود پیدا کند، ضمن آنکه با متخلفین در این زمینه برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت و به طور قطع نظارت کامل بر اساس آیین نامه ها در همه حوزه ها می بایست صورت بگیرد.
با توجه به ضرورت اقتصاد مقاومتی در صنعت، جشنواره امسال به موضوعات مختلف اعم از گزارش عملکرد دستگاه ها، تقبیح قاچاق، آموزش و تأکید بر محصولات داخلی پرداخته خواهد شد؛ نمایشگاه نباید مروج کالای خارجی باشد و برهمین مبنا می بایست اقتصاد مقاومتی را به تصویر بکشد.
همچنین باتوجه به اهمیت موضوع تبلیغات در ترغیب مخاطبان به استفاده از پوشاک داخلی، در این نمایشگاه به تبلیغ و اطلاع رسانی برای بازدیدکنندگان و غرفه داران توجه ویژه ای شده است؛ البته هدف از این کار نوعی گذر مهارتی فنی و حرفه ای و ایجاد مسابقه و کسب کار در برنامه است.
در این جشنواره امسال مد و لباس فجر، سعی بر استفاده از تجارب و اقدامات موفق نمایشگاه های قبل شده و مطابق بهرمندی از تجارب گذشته آئین نامه حضور برندهای غیر ایرانی طرح شد و مقرر گردید در چارچوب و مشروط به تصویب مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان حضور این برندها نیز فراهم شود.
در نمایشگاه مد و لباس فجر امسال وجود برندهای خارجی با ضوابط و شرایط است، کلیه شرکت ها و برندهای اسلامی کشورهای خارجی با برندهای خودشان امکان حضور در نمایشگاه را دارند اما این حضور به دلیل حمایت از تولید ملی، بدون امکان فروش محصولات آنها خواهد بود، برنامه ریزی برای حضور برندهایی که امکان تولید مشترک را در کشور فراهم سازند، نیز بخش دیگری از برنامه های این نمایشگاه است و در نهایت محور حضور کلیه برندهای خارجی با رعایت کلیات و اصول اسلامی و عدم مغایرت با ضوابط کلی کشور در جهت مزیت سازی داخلی مورد توجه قرار گرفته است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...