نسخه چاپی

عباس ترابیان در گفت و گو با نما:

عربستان با جنجال وقت همه را میگیرد

عکس خبري -عربستان با جنجال وقت همه را ميگيرد

عربستانیها در فرافكنی شهره عام و خاص هستند و دیگر مثل گذشته كسی به حرفهایشان توجهی نمیكند. تاهمین چند سال پیش فردی به نام الدبال را داشتند كه در كنفدراسیون فوتبال آسیا با فرافكنیهای خود رایهای زیادی را به سوی عربستان عوض میكرد اما با رفتن الدبال برش سابق را ندارد. فقط با جنجال به پا كردن وقت همه را میگیرد.

گفتگو: علیرضاحاجی میرزابابا- جنجال ها و فرافکنی های مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان در خصوص بازی نکردن در خاک ایران این روزها خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده است. آنها در آخرین ادعای خود مدعی شدهاند که حاضر نیستند تیم ملی کشورشان هم در ایران بازی کند. عباس ترابیان سرپرست کمیته بینالملل فدراسیون فوتبال در این رابطه نظرات خود را با ما مطرح کرد و او فکر می کند تمام اینها کارشکنی است و به زودی زود این مشکلات برطرف خواهد شد.


 مسئولان عربستانی سرو صدای زیادی این روزها در رابطه با بازی نکردن در ایران به پا کرده اند؟
 
عربستانیها در فرافکنی شهره عام و خاص هستند و دیگر مثل گذشته کسی به حرفهایشان توجهی نمیکند. تاهمین چند سال پیش فردی به نام الدبال را داشتند که در کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرافکنیهای خود رایهای زیادی را به سوی عربستان عوض میکرد اما با رفتن الدبال برش سابق را ندارد. فقط با جنجال به پا کردن وقت همه را میگیرد.

 اماراتی ها هم گویا صحبت هایی را مطرح کرده اند؟

 امارات که تکلیفش مشخص شده و گفته شده بازی کردن این تیم در ایران مشکلی ندارد. به عربستان هم مهلت دادهاند تا با ما کنار بیاید که البته این اتفاق میافتد چراکه بازی در زمین بیطرف بیشتر به سود ماست.


در مورد اینکه شیخ سلمان رئیس AFC با به تعویق انداختن رای پروندهای که عربستان ساخته میخواهد رای ایران را در انتخابات فیفا از دست ندهد و بعد به ضرر ایران رای بدهد؟

 بعید میدانم که چنین تصمیمی گرفته شود. شیخ سلمان برای پیشبرد کارهایش به ایران نیاز دارد و این نیاز تنها برای انتخابات فیفا نیست. ایران نماینده کشورهای آسیای میانه است و در کارهای آینده خود روی ما حساب میکند. هیچوقت نمیآید گامی بردارد که کشور بزرگی چون ایران را از دست بدهد. خود عربستان هم حمایت گذشته را پشتسرش نمیبیند. کویت که خرجش را سواکرده، قطر که داعیه رهبری اعراب را دارد و در این بین امارات هم که اهداف سیاسی دارد دیروز ثابت شد به نتیجهای نمیرسد.
 
حال به نظر شما شیخ سلمان شانسی دارد؟
 این نکته را هم باید گفت که با وجود اینفانتینو و شامپینی کاندیداهای دیگر شانسی برای انتخاب شدن ندارد. شیخ سلمان تلاشش را میکند اما آرای رای دهندگان به او آن قدر نیست که او رئیس فیفا شود. علاوه بر این شیخ سلمان رضایت مورد نظر سازمان ملل در جریان درگیریای که برای فوتبالیستهای شیعه بحرینی به وجود آمد را تامین نکرد.
 
 فدراسیون فوتبال باید چه کند تا رای به سمت عربستان تغییر پیدا نکند؟
 نیاز به این هست که لابی کنیم. باید با نفرات برجسته AFC روابط بسیار خوبی ایجاد کنیم تا از طریق آنها ثابت کنیم که ایران از لحاظ امنیت در منطقه مثالزدنی است. » سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره اینکه بازیهای نمایندگان امارات در ایران با نظارت AFC خواهد بود، عنوان کرد: «این اتفاق همیشه بوده است. خود من هم از ناظران AFC هستم و بازیهای زیادی را نظارت کردم. ناظر بازی وظیفه دارد امنیت بازی را با حمایت مقامات امنیتی کشور میزبان فراهم کند.


صحبت هایی مطرح بود مبنی بر حذف فوتبال و جایگزینی فوتسال در المپیک ایران موافق این طرح است یا مخالف؟
اگرفوتبال ازالمپیک حذف شود،انگیزه تیم‌های پایه فوتبال به خاطرنرفتن به المپیک ازبین می‌رودوتیم‌های بزرگسالان یک بخش ازپشتوانه‌سازی خودراازدست می‌دهند.


۱۳۹۴/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...