نسخه چاپی

شایعه دریافت 400 میلیون برای یك بازی توسط بازیكن ازبك تكذیب شد

به گفته یكی از مدیران پیكان اویبك كیلیچف ازبك برخلاف شایعه منتشره درخصوص دریافت 400 میلیون برای یك بازی، 13 بازی انجام داد و بر اساس قرارداد 45 درصد از مبلغ قراردادش را دریافت كرد و 55 درصد آن را بخشید كه مداركش هم موجود است.

به گزارش نما به نقل از مشرق اویبک ازبک هم مالیات داد هم13 بازی کردگروه ورزشی مشرق - در حالی که گفته شد پیکانی ها برای استفاده از اویبک کیلیچف (Oybek Kilichev) بازیکن ازبک خود در یک دیدار 400 میلیون تومان پرداخته‎اند یکی از مسولان این تیم در گفتگو با مشرق این شایعه را تکذیب کرد و گفت پیکان صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال ایران قصد ندارد وارد جاده خاکی شود. شاگردان علیرضا مرزبان بخت اول صعود به لیگ برتر در فصل پیش‌رو هستند و حواشی روی کیفیت کارشان تاثیر نمی‌گذارد.

روز گذشته یکی از مدیران پیکان در پاسخ به شایعه جذب بازیکن ازبکی که یک بازی انجام داده و 400 میلیون گرفته به مشرق توضیح داد: «اصلا از این خبرها نبوده و نیست. اول این‌که بازیکن ازبک در فصل گذشته لیگ برتر 9 بازی با پیراهن پیکان انجام داد و دوم این‌که این بازیکن در نیم‌فصل نخست لیگ 95-94 دسته اول هم با تیم بود. جالب این‌که بازیکن مذکور 45 درصد از مبلغ قراردادش را دریافت کرد و 55 درصد آن را بخشید که مدارکش موجود است. ضمن این‌که مالیات قراردادش را هم برخلاف آنچه عنوان شده خودش پرداخت کرده است.»

* انجام 8 بازی 90 دقیقه‌ای در لیگ برتر
اما اویبک کیلیچف ازبکستانی در پیکان تا چه اندازه به درد خورده است؟ آیا این بازیکن 27 ساله بنا بر ادعای مطرح شده فقط یک بازی انجام داده و راهی کشورش شده است؟

اویبک فصل قبل با نظر صمد مرفاوی سرمربی وقت پیکان از هفته هجدهم رقابت‌ها وارد ترکیب اصلی شد و از قضا تا پایان فصل 8 مرتبه دیگر این اتفاق تکرار شد. بازیکنی که 23 بازی ملی در رده‌های سنی پایه ازبکستان انجام داده بود، برابر نفت مسجدسلیمان، گسترش فولاد، استقلال، نفت، ذوب‌آهن‌ و راه‌آهن 90 دقیقه پیراهن پیکان را پوشید. اویبک برابر فولاد و استقلال‌ خوزستان هم 80 دقیقه تلاش کرد تا با نظر کادر فنی خودروسازان در 10 دقیقه پایانی دیدارهای مذکور از ترکیب اصلی خارج شود.

کلیچف برای این‌که آمار حضورش در لیگ برتر از مرز 750 دقیقه بگذرد 54 دقیقه هم مقابل ملوان (هفته 24) به میدان آمد. البته بازی برابر پرسپولیس‌ در جام‌حذفی را هم باید به کارنامه حضور اویبک در فوتبال ایران اضافه کرد. دیداری که در نهایت منجر به حذف پیکان از گردونه رقابت‌ها شد.

* 13 بازی در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش مشرق، کلیچف در فصل 14-2013 فوتبال امارات به صورت قرضی برای الشباب امارات در 11 دیدار به میدان رفته بود تا یک گل به الاهلی بزند.

این بازیکن پس از لیگ امارات دوباره به کشورش برگشت تا برای پاختاکور به میدان بیاید. اویبک پیش از این طی سال‌های 2010 تا 2013 با پاختاکور 13 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده بود و از این حیث تجربه کافی داشت. کلیچف با سابقه قابل قبولی در فوتبال ازبکستان و امارات تصمیم گرفت حضور در لیگ برتر ایران را تجربه کند برای همین با پیکان قراردادی دو ساله به ارزش 750 میلیون تومان به امضا رساند.

* تصمیم درست مرزبان
به هر تقدیر اویبک با پیکان پس از حضور در 9 دیدار و پس از کش و قوس فراوان با راه آهن در پرونده موتومبا به دسته اول فوتبال ایران سقوط کرد. این ازبک برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر انجام یک بازی، در ادامه راه برای خودروسازان 30 دقیقه مقابل نفت مسجدسلیمان (جمعه 13 شهریور 94)، 90 دقیقه برابر ایرانجوان بوشهر (شنبه 7 شهریور 94) و 28 دقیقه مقابل فجر (یکشنبه 1 شهریور 94) به میدان رفت تا از تجربه حضور در لیگ دسته اول فوتبال ایران هم بی‌نصیب نماند.

پس از آن بود که علیرضا مرزبان سرمربی خودروسازان ترجیح داد تا در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها اویبک را از لیست پیکان خارج کند. پیکانی که مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر شده بود. اخذ این تصمیم عقلانی هم می‌نمود. خصوصا که در فاز هجومی رضا نوروزی و در میانه میدان حسن مالکی از فولاد به تیم اضافه شدند.

در مقابل اویبک 330 میلیون بابت انجام 13 دیدار از پیکان دریافت کرد، با این شرط که مالیات قراردادش را خودش پرداخت کند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...