نسخه چاپی

قالیباف: ظرفیت مترو را از 600هزار نفر به چهارمیلیون نفر می‌رسانیم

قالیباف با اشاره به توافق اخیر با وزارت نفت گفت: هر فردی كه سوار مترو می‌شود، ۱۳ سنت در كاهش مصرف سوخت اثرگذار است. ما قرار است ظرفیت مترو را از ۶۰۰ هزار نفر به چهار میلیون نفر برسانیم با احتساب این ۱۳ سنت برای هر فرد، ببینید چه كمكی به اقتصاد ملی می‌شود.

به گزارش نما، محمدباقر قالیباف صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه میرزای شیرازی در خط ۳ مترو، گفت: امروز عزت و امنیت جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی است و وظیفه ما تلاش برای خدمت به مردم است.

وی افزود: بارها تاکید کردم اگر روزی تداوم انقلاب و مجاهدت برای این مردم در میدان‌های دفاع مقدس بود، امروز خدمت به مردم و حل مشکلات آنها مجاهدت است.

شهردار تهران با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، کار، ازدواج و مسکن، گفت: اینها وظایف همه ماست که باید همه دستگاه‌ها نسبت به رفع آن اقدام کنند.

قالیباف با اشاره به قولی که به مردم داده است گفت: ما وعده دادیم موضوع حمل و نقل و مترو از اولویت‌های اول مدیریت شهری باشد. این موضوع در برنامه پنج ساله دوم تصویب شده و طرح آن با همکاری شهرداری و شورای شهر آماده و مصوب شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات متعدد مالی و رکود در کشور وجود دارد، گفت: کمتر کسی است که مشکلات اقتصادی را در جامعه نبیند و درک نکند، اما با وجود این مشکلات، با دعای خیر مردم و همکاری شورای شهر توانستیم گام‌های بسیار موثری برداریم.

شهردار تهران افزود: ما بر اساس وعده قرار بود هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم؛ یک ایستگاه یعنی بیشتر از یک کیلومتر بهره‌برداری از خط مترو.

وی با اشاره به سختی‌های کار در پروژه خط ۳ مترو گفت: این خط جنوب غربی تهران را به شمال شرقی متصل می‌کند. هنگامی که عنوان کردیم قرار است این خط افتتاح شود، بسیاری از کارشناسان فنی، ایجاد آن را شوخی دانستند.

قالیباف گفت: مسائل پیچیده‌ای به ویژه در بخش جنوبی این خط وجود داشت؛ از منیریه به پایین. هر متر مشکلات خاص خودش را داشت؛ از جنس خاک، بافت فرسوده، آب‌های زیرزمینی و ایمنی که باید برای مردم برقرار می‌کردیم.

شهردار تهران با اشاره به خط ۷ مترو گفت: این مشکلات را در خط ۷ به ویژه مناطقی نظیر مولوی و قیام داریم. سختی کار به حدی است که پیشرفت ما سانتیمتری است.

وی در ادامه افزود: وقتی هدف ما ارتقای کیفیت زندگی مردم است، معتقدیم توسعه مترو یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که این کیفیت را به مردم عرضه می‌کند. مترو به ویژه در زمینه عدالت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و در زمینه عدالت توزیعی و جغرافیایی هم بسیار راهگشاست.

قالیباف تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم برای تحقق عدالت اجتماعی، شبکه مترو است که با نازل‌ترین قیمت ممکن در دنیا، مردم ما از آن بهره می‌برند.

شهردار تهران تصریح کرد: تاثیر مترو در کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، هزینه‌های اضافی و کمک به اقتصاد ملی، موضوعاتی است که ضرورت توجه به آن را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به توافق اخیر با وزارت نفت گفت: هر فردی که سوار مترو می‌شود، ۱۳ سنت در کاهش مصرف سوخت اثرگذار است. ما قرار است ظرفیت مترو را از ۶۰۰ هزار نفر به چهار میلیون نفر برسانیم با احتساب این ۱۳ سنت برای هر فرد، ببینید چه کمکی به اقتصاد ملی می‌شود.

قالیباف ادامه داد: با توجه به همین مسئله، توافقی با وزارت نفت بر اساس مصوبه مجلس در بند «ق» داشته‌ایم که امیدواریم هر چه سریعتر تحقق پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به جایگاه دولت در کمک به توسعه مترو و افزایش ظرفیت آن، گفت: امروز نیز با دولتمردان نشستی داشتیم و تاکید کردیم که با اضافه کردن واگن، می‌توانیم ظرفیت مسافر را به دو برابر افزایش دهیم. امیدوارم این توافق به سرعت عملیاتی شود.

وی گفت: اگر دولت به وعده‌هایش عمل کند در ۱۵ ماه آینده شاهد افزایش دو برابری ظرفیت مترو با پتانسیل‌های موجود خواهیم بود.
منبع: مهر

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...