نسخه چاپی

صالحی: قرارداد رآكتور اراك با شركت‌های چینی منعقد شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: در قرارداد راكتور اراك پیمانكار ایرانی داریم كه كارهای اصلی را انجام می‌دهد و در برخی موضوعات كه در پروژه مطرح است طرف چینی حضور پیدا می‌كند.

به گزارش نما، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قرارداد میان ایران با شرکت‌های چینی در بحث راکتور اراک گفت: سازمان انرژی اتمی قراردادهایی با شرکت‌های چینی درباره راکتور اراک منعقد کرده اگرچه قراردادهای تجاری نیز به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه امضای یک قرارداد در موضوع هسته‌ای امر پیچیده‌ای است ادامه داد: چارچوب قراردادها را خودمان تنظیم کرده‌ایم.

صالحی ادامه داد: در قرارداد راکتور اراک پیمانکار ایرانی داریم که کارهای اصلی را انجام می‌دهد و در برخی موضوعات که در پروژه مطرح است طرف چینی حضور پیدا می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در پروژه و پروژه‌های قبلی طراحی اصلی برعهده کارشناسان سازمان انرژی اتمی بوده گفت: ما این طراحی را انجام دادیم اما برای استاندارد بودن پروژه‌ها باید با کشورهایی که در این زمینه قدمت و تجربه دارند نیز صحبت کنیم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...