نسخه چاپی

آیت الله جوادی آملی:

۲۲ بهمن روز غیرت مردم ایران است

یكی از مراجع تقلید شیعیان گفت: ۲۲ بهمن روزی است كه مردم غیرت خود را نشان دادند و فردا نیز با حضور در راهپیمایی بر آن تأكید می‌كنند.

به گزارش نما، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر چهارشنبه در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: غیرت از واژه‌هایی است که در اسلام بر آن تأکید زیادی شده و از با برکت‌ترین واژه‌های دینی است.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) نیز در نهج البلاغه فرموده‌اند کسی با غیرت است که اجازه نمی‌دهد دیگران به او دست درازی کنند و خودش هم به دیگران کاری ندارد و راه دیگران را نمی‌بندد و به ناموس دیگری نگاه نمی‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: در روایات آمده که فردی که به ناموس دیگران نگاه نامحرم می‌کند بی غیرت است زیرا غیرت غیرزدایی از حریم خانه و مملکت و کشور است که مردم ایران در جنگ و همه صحنه‌های انقلاب آن را نشان دادند.

آیت الله جوادی آملی گفت: غیرت باعث استقامت در حفظ کشور می‌شود و باید چند عنصر عقلی و نقلی برای فهمیدن آن به کار برود که امام خمینی در انقلاب آن را معنا کردند و به مردم فهماندند.

وی ۲۲ بهمن را روز غیرت مردم ایران دانست و تأکید کرد: همین مردمی که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ با ذکرهایی که پیامبر(ص) در جنگ می‌گفتند به خیابان‌ها ریختند، فردا نیز علیه دشمنان در راهپیمایی حضور می‌یابند تا به استکبار بفهمانند که نباید وارد حریم این کشور شود.
منبع: خبرگزاری مهر

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...