نسخه چاپی

افتتاح دفتر نمایندگی كردهای سوریه در مسكو

دفتر نمایندگی كردهای سوریه امروز چهارشنبه ۱۰ فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی به طور رسمی در شهر «مسكو» پایتخت روسیه افتتاح می شود.

به گزارش نما به نقل از ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که تاسیس این دفتر در قانون اساسی روسیه پیش بینی نشده است و منافع کردها همچنان از سوی دیپلمات های دو سفارتخانه سوریه و عراق پیگیری می شود.

به گفته «عبدالسلام علی» نماینده کردهای سوریه در مسکو قرار است در مراسم افتتاحیه علاوه بر مقامات وزارت امور خارجه روسیه، نمایندگانی از چند کشور خارجی نیز حضور داشته باشند.

در حقیقت این دفتر حکم یک مرکز غیر دولتی را دارد که منافع کردهایی را که در سوریه و روسیه زندگی می کنند پیگیری خواهد کرد حال آنکه ممکن است بسیاری از آنها حتی شهروند سوریه هم نباشند.

این در حالیست که رسانه های غربی از هم اکنون به اولین دفتر نمایندگی کردها به عنوان یک موفقیت دیگر برای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در میدان کارزار سوریه نگاه می کنند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: انتخاب روسیه و نه آمریکا یا یک کشور اروپایی نشان دهنده آن است که پوتین از راه همپیمانی با کردها و در اقدامی که سیاست های آمریکا و ترکیه را در منطقه تضعیف می کند، بازی قدرت زیرکانه ای را در خاورمیانه پیش گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی فرصت به دست آمده برای روسیه را ناشی از تردید آمریکا در حمایت کامل از کردها می داند تا مبادا به این ترتیب دل متحد قدیمی خود یعنی ترکیه را بشکند.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...