نسخه چاپی

اعلام آمادگی كابینه فلسطین برای استعفا

دولت فلسطین به ریاست رامی‌حمدلله روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام كرد كه آماده است تا بعد از دستیابی به سازوكاری برای آشتی ملی بین جریان‌های فتح و حماس در دوحه، در حمایت از تشكیل "دولت وحدت ملی" استعفای خود را تقدیم كند.

به گزارش نما به نقل از سایت فلسطین الیوم، حمدلله در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آماده است تا در حمایت از تشکیل دولت وحدت ملی استعفایش را تقدیم کند و هر آنچه را که در جهت حمایت از تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی لازم است انجام می‌دهد.

وی در حالی از استعفای کابینه سخن می گوید که از دو روز پیش مذاکراتی میان جنبش‌های فتح و حماس در دوحه آغاز و اعلام شده که دو طرف به سازوکاری مشخص برای اجرای طرح آشتی ملی دست یافته‌اند.

هنوز جزئیاتی از این سازوکارها اعلام نشده است ولی یکی از مسئولان فلسطینی گفته که رهبری فلسطین طی چند روز آینده نتایج دیدارهای دوحه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در همین حال سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس از موافقت این جنبش با تشکیل دولت متحد بدون پیش شرط سخن گفت و افزود: ما می‌خواهیم دولت جدید مشکلات فعلی را حل کند.

اما با این وجود مقامات فلسطینی به دلیل اختلافات موجود امید چندانی به تحقق کامل آشتی ملی در عالم واقعیت ندارند و حتی یکی از مسئولان ارشد سازمان آزادی‌بخش نسبت به مذاکرات ابراز بدبینی کرده است.

هیات‌های دو جنبش فتح و حماس یکشنبه گذشته بار دیگر در راستای از سرگیری آشتی ملی فلسطین در دوحه پایتخت قطر با هم دیدار کردند و منابع آگاه اعلام کردند که جنبش فتح در این دیدار شروط جدیدی را برای آشتی ملی ارائه کرده است.

رهبران هر دو جنبش فتح و حماس اعلام کرده‌اند که هدف از دیدارهای دوحه اجرای توافقات گذشته و تشکیل دولت وحدت ملی است که برنامه سیاسی مشخصی بر اساس سند توافق ملی در پیش بگیرد و به مسئولیت‌های خود در کرانه باختری و غزه عمل کند.

این دولت همچنین باید زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی را فراهم کند و بسترسازی لازم برای برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و بازبینی قانون انتخابات شورای ملی را در دستور کار خود قرار دهد.

منابع آگاه خاطرنشان کرده‌اند که مقامات مصری در جریان کامل این تحرکات قرار دارند و هیات جنبش فتح به ریاست عزام احمد با مقامات مصری دیدار کرده و آنها را در جریان این تحرکات قرار داده و قاهره نیز ضمن تاکید بر اهمیت نهایی کردن پرونده آشتی ملی، مواضع مثبتی در این زمینه اتخاذ کرده است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...