نسخه چاپی

العبادی درباره اعزام نیرو به سوریه هشدار داد

نخست‌وزیر عراق با تأكید بر حل سیاسی بحران سوریه، هشدار داد كه اعزام نیروی زمینی به این كشور جنگ زده به بحرانی خطرناك خواهد انجامید.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از السومریه‌نیوز نوشت: دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: العبادی، امروز در «رم» با «متئو رنتسی» نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرد و با یکدیگر درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی گفت‌وگو کردند.

العبادی از «حمایت ایتالیا از نیروهای عراقی در جنگ با گروه تروریستی داعش، آموزش نیروهای پلیس و همکاری اطلاعاتی برای رویارویی با تروریسم به عنوان خطری مشترک» قدردانی کرد.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد: «عراقی‌ها پیروزی‌های چشمگیری در نبرد با داعش کسب کرده‌اند و هیچ نیروی نظامی زمینی به غیر از نیروهای عراقی در این کشور حضور ندارد.»

وی تأکید کرد: «ما در حال اعزام نیروهای‌مان به موصل هستیم تا به پشتیبانی نیروهای محلی این منطقه را آزاد کنند.»

نخست‌وزیر عراق در اشاره به اوضاع سوریه، بار دیگر بر حل و فصل سیاسی بحران این کشور تأکید و اعلام کرد: اعزام نیروی زمینی به سوریه بحران خطرناکی به وجود خواهد آورد.

طبق این گزارش، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، پیش از ظهر امروز- چهارشنبه- از آغاز سفر حیدر العبادی به ایتالیا و آلمان برای دیدار با مسئولان ارشد این کشورها خبر داد و خاطرنشان که العبادی در کنفرانس امنیتی «مونیخ» در آمان مشارکت خواهد کرد.

«احمد العسیری» سخنگوی ارتش عربستان سعودی نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، در صورت تمایل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، آماده است 150 هزار نفر از نیروهای نظامی خود را به سوریه اعزام کند.

امارات و اردن نیز در بیانیه‌‌هایی آمادگی خود را برای اعزام نیرو به سوریه اعلام کرده‌اند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...