نسخه چاپی

اختصاصی نما

غارت اموال ایران و سكوت دولت

عکس خبري -غارت اموال ايران و سكوت دولت

تعصب دولت در نگه‌داشتن پایه‌های برجام اكنون به وضعیتی افتاده است كه كم‌كم این اندیشه در میان دولتمردان آمریكا شكل گرفته كه ایران مسئول حراست از برجام است و آمریكا و دیگر دول اروپایی وظیفه‌ای در صیانت از آن برای خود قائل نیستند

دیوان عالی آمریکا در اقدامی سیاسی و غیرقانونی برداشت حدود دو میلیارد دلار برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ از محل دارایی‌های مصادره‌شده ایران را صادر کرد. در موضوع بین‌المللی مختصر شکایت و گله‌ای از آمریکا صورت گرفت و در سطح داخلی هر کدام از دولت‌های دهم و یازدهم همدیگر را مقصر دانستند، این مسئله سبب شد که دزد را فراموش کنیم و اعضای خانواده با هم درگیر شویم. این اقدام آمریکا بیانگر یک راهزنی در عرصه‌ای جهانی است و درست در زمانی صورت می‌گیرد که با کثرت رسانه و حساسیت بیش از اندازه افکار عمومی مواجه هستیم و دولت باید این فرصت را غنیمت بشمارد تا با دیپلماسی عمومی و رسمی چهره مزورانه و غارتگر آمریکا را به جهانیان نشان دهد و با این اقدام از رفتارهای خطرناک آمریکا در تهدید جنبه‌های دیگر برجام جلوگیری کند. تعصب دولت در نگه‌داشتن پایه‌های برجام اکنون به وضعیتی افتاده است که کم‌کم این اندیشه در میان دولتمردان آمریکا شکل گرفته که ایران مسئول حراست از برجام است و آمریکا و دیگر دول اروپایی وظیفه‌ای در صیانت از آن برای خود قائل نیستند. اگر این انرژی متراکم‌شده در دفاع از حقوق ایران پس از حکم کذایی دادگاه آمریکا به سمت مقابله با سیاست‌های آمریکا کشیده شود، دولت یک سرمایه اجتماعی از مردم انقلابی و مؤمن را کسب کرده و از طرف دیگر دولت آمریکا قدرت دستبرد به اموال ایران را نخواهد داشت.
یکی از نگرانی‌های نظام اسلامی در هنگام امضای برجام این بود که ممکن است دشمن به وسیله برجام بتواند شش گرانیگاه ایران را مدیریت کند؛ افکار عمومی داخلی، تصمیمات مسئولان، افکار عمومی ملت‌های منطقه، نهادهای منطقه‌ای و افکار عمومی عرصه بین‌المللی و همچنین نهادهای جهانی عرصه‌هایی هستند که آمریکا همواره بر هر کدام از آنها برنامه خاصی تنظیم کرده است. اکنون این دست‌اندازی‌های آمریکا به ایران در میان سایر ملل و کشورها چگونه تعبیر می‌شود؟ دولت باید این شش گرانیگاه را مدیریت کند و اجازه ندهد کشورهای غربی آنها را به تملک خود درآورند.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...