نسخه چاپی

نسل عزتمند و دارای روحیه استقلال‌طلبی

عکس خبري -نسل عزتمند و داراي روحيه استقلال‌طلبي

تربیت نسلی عزتمند و دارای روحیه استقلال‌طلبی ملهم از فرهنگ دینی و اعتقادی می‌تواند سدی محكم در برابر خواسته‌ها و توطئه‌های دشمنان باشد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیروز در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور، «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» را وظیفه‌ اصلی و بسیار خطیر آموزش‌ و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: «اگر جامعه‌ای با چنین ویژگی‌هایی شکل بگیرد، قطعاً اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه‌ ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها معنا پیدا خواهد کرد.»
بی‌تردید نقش معلمان و استادان در ساختن پایه‌های بنای عظیم تمدن اسلامی، نقشی بنیادین است؛ چراکه رسیدن به این مهم نیازمند تربیت نسلی آگاه نسبت به شرایط و جایگاه خود در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است تا بتواند به عنوان عنصر محرکه با اراده و انگیزه بالا و پویایی و نشاط، کشور را تا قله‌های رفیع سرفرازی و پیشرفت رهنمون شود. روشن است که هیچ ملت و کشوری بدون پایه‌ریزی صحیح و پرورش بدنه اجتماعی متناسب با اهداف بلند خود نتوانسته مسیر پیشرفت را طی کند و رسیدن به این مهم مستلزم همت و اراده پولادین و آمادگی مقابله با سختی‌ها و ناملایمات است.
آنچه در این میان اهمیت ویژه دارد این است که دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از رسیدن ملت ایران به مرجعیت فکری و سیاسی در منطقه و جهان که نمونه یک نظام غیروابسته به قدرت‌های مادی جهانی است، در طول نزدیک به چهار دهه گذشته از همه ابزارهای خود استفاده کرده که یکی از آنها تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برای تغییر باورهای ملت ایران، به ویژه جوانان است تا «باور به خود» و «اعتمادبه‌نفسی» که برگرفته از پشتوانه دینی، فرهنگی و تمدن چند هزار ساله ملت ایران است را دچار خدشه کند و نسلی بی‌هویت و بی‌اتکا به خود شکل بگیرد که مانند خیلی از ملت‌ها و دولت‌های وابسته جهان، حیات‌شان در گرو اراده قدرت‌های بزرگ باشد.
از این رو تربیت نسلی عزتمند و دارای روحیه استقلال‌طلبی ملهم از فرهنگ دینی و اعتقادی می‌تواند سدی محکم در برابر خواسته‌ها و توطئه‌های دشمنان باشد. ان‌شاءالله

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...