نسخه چاپی

14 توصیه كاربردی برای بازدید بهتر از نمایشگاه كتاب تهران

نمایشگاه كتاب امسال برای اولین بار در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. رفتن به چنین محلی برای اولین بار احتمالا با اكتشاف‌های شخصی نیز همراه خواهد بود!

به گزارش نما به نقل از فردا: نمایشگاه کتاب امسال اولین رخداد عمومی است که در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ای که نه تنها برای اهل کتاب و بازدیدکنندگان سنتی این نمایشگاه که برای هر ایرانی دیگری کاملا ناشناخته و نادیده است. رفتن به چنین محلی احتمالا با اکتشاف‌های شخصی نیز همراه خواهد بود!

به همین دلیل و با تکیه به تجربه سال‌های پیشین، رعایت این نکات برای استفاده بهتر از بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند در این محیط تازه به شما کمک کند.

راهنمای اکتشاف در شهر آفتاب! / 12 توصیه اساسی برای بازدید موفق از نمایشگاه کتاب

1- برای رفتن به نمایشگاه تریجیحا از خطوط مترو استفاده کنید. مترو شهر آفتاب بزرگترین ایستگاه مترو تهران، به تازگی به همین منظور افتتاح شده است. در میدان های اصلی شهر هم اتوبوس هایی با قیمت مناسب مصوب هستند که مستقیما شما را به نمایشگاه ببرند. ون‌های نمایشگاه هم بازدید کنندگان را از متروی شهر آفتاب، پاركينگ‌ها و پايانه‌های اتوبوس شهری به سالن های اصلی جابجا می‌کنند.

2- اگر با خودرو به نمایشگاه می روید،بزرگراه های امام علی(ع)، آزادگان و خلیج فارس مناسب ترین مسیرهای خودرویی برای رسیدن به شهر آفتاب هستند. در شرق و غرب نمایشگاه پارکینگ‌ها با ظرفیت 7500 خودرو در نظر گرفته شده است.

3- برای بازدید از نمایشگاه، کفش‌های رسمی و پاشنه‌دار را بی‌خیال شوید. یک کفش راحت و سبک که مناسب یک پیاده روی طولانی در گرما باشد بپوشید.

4- اگر بازدید کننده حرفه‌ای هستید حتی الامکان روزهای پنجشنبه و جمعه را برای بازدید از نمایشگاه انتخاب نکنید. بیشترین زمان شلوغی و ازدحام هر نمایشگاه در آخر هفته‌ها رخ می‌دهد. در موقعیت جدید نمایشگاه ترافیک آخر هفته اتوبان قم-تهران و کسانی که شب جمعه قصد رفتن به مرقد امام و بهشت زهرا را دارند به آن اضافه می‌شود.

آماده انتشار ///// راهنمای اکتشاف در شهر آفتاب! / 12 توصیه اساسی برای بازدید موفق از نمایشگاه کتاب

5- سعی کنید صبح و در ساعات اولیه روز از نمایشگاه بازدید کنید. آن زمان هم خلوت‌تر و خنک‌تر است و هم متصدیان غرفه‌ها برای پاسخگویی به شما سر حال‌تر هستند.

6- قبل از رفتن به نمایشگاه، مشخصات کتاب، سالن و محل استقرار ناشر مورد نظر خود را در نمایشگاه را از طریق سایت‌ نمایشگاه کتاب به دست بیاورید. اگر سایت نمایشگاه جواب‌گو نبود در محوطه نمایشگاه میزها و غرفه‌هایی تحت عنوان اطلاع رسانی رایانه‌ای وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آنها کتاب و ناشر مورد نظر خود را پیدا کنید.

7- اگر قصد بازدید چند ساعته و طولانی مدت از نمایشگاه را دارید همراه با خود خوراکی‌های مختصر و سبک بیاورید. اگر یک بطری آب معدنی هم در کوله خود داشته باشید که چه بهتر. فروشگاه های مواد غذایی و به خصوص سیب زمینی سرخ کرده هم مثل تمام سنوات گذشته در نمایشگاه حضور دارند. از این بایت نگران نباشید!

راهنمای اکتشاف در شهر آفتاب! / 12 توصیه اساسی برای بازدید موفق از نمایشگاه کتاب

8- همراه داشتن یک کوله پشتی سبک شما را از حمل کیسه‌های نایلونی متعدد با دست‌هایتان نجات خواهد داد. البته اگر وسایل همراهتان سنگین است آن را به باجه‌های امانات در سطح نمایشگاه بسپارید.

9- برای بازدید کنندگانی که از شهرهای دیگر به دیدن نمایشگاه کتاب می آیند خدمات اسکان در مرقد امام در نظر گرفته شده است. این خدمات برای طلاب و دانشجویان به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

10- به علت قرار داشتن محیط نمایشگاه در حاشیه کویر و جوان بودن فضای سبز، از گردش در نمایشگاه و بازدید در ساعات اوج گرمای ظهر پرهیز کنید.

راهنمای اکتشاف در شهر آفتاب! / 12 توصیه اساسی برای بازدید موفق از نمایشگاه کتاب

11- همراه داشتن کلاه آفتاب گیر یا لبه دار، عینک آفتابی، لباسهای آستین دار و کرم ضد آفتاب می تواند پوست شما را از آفتاب شدید آن منطقه محافظت کند.

12- همه کتاب‌­های عرضه شده در نمایشگاه تخفیف ارائه می­‌شود. ارائه حداقل 10 درصد تخفیف از سوی ناشران و صدور فاکتور الزامی است.

13- باجه‌های پست در محوطه نمایشگاه کتاب‌های شما را بسته‌بندی کرده و به آدرس مورد نظرتان در سراسر کشور ارسال می‌کند.

14- حتی الامکان از طریق کارت‌های اعتباری و عابربانک خرید کنید. اما حتما پول نقد به میزان لازم به همراه داشته باشید که در صورت لزوم بتوانید به صورت جایگزین استفاده کتید و مجبور به ایستادن در صف طولانی خودپردازها نباشید.

۱۳۹۵/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...