نسخه چاپی

جنجال جدید ویكی لیكس، این بار درباره آب آشامیدنی

روزنامه الجزیره نوشت: سایت جنجالی ویكی لیكس در گزارشی محرمانه فاش كرد كه آب آشامیدنی جهان به دلیل رژیم غذایی مبتنی بر گوشت در غرب در سال ۲۰۵۰ میلادی از روی زمین محو می شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، روزنامه الجزیره نوشت: سایت جنجالی ویکی لیکس در گزارشی محرمانه فاش کرد که آب آشامیدنی جهان به دلیل رژیم غذایی مبتنی بر گوشت در غرب در سال ۲۰۵۰ میلادی از روی زمین محو می شود.

براساس این گزارش، مدیران اجرایی شرکت مواد غذایی «نستله» درباره آینده این شرکت در جهان که در معرض خطر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است، به شدت ابراز نگرانی کرده و تاکید می کنند که مصرف جهانی گوشت باعث کاهش آب آشامیدنی جهان خواهد شد.

در این گزارش با عنوان «بحران مالی جهان را فراموش کنید، آبهای آشامیدنی جهان روبه اتمام است» که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ م آماده شده، امده است: مقامات آمریکایی هقت سال پیش هشدار داده بودند: رژیم غذایی غرب که مبتنی بر گوشت به عنوان اصلی ترین ماده غذایی است، منجر به آلوده شدن آب های آشامیدنی تازه در جهان خواهد شد.

براساس این گزارش، خوردن گوشت نسبت به رژیم غذایی گیاهی به آب آشامیدنی بیشتری نیاز دارد زیرا هر حیوانی به چندین تن محصولات زراعی همچون ذرت و سویا نیاز دارد که این محصولات نیز به نوبه خود برای کاشت به هزاران گالن آب نیازدارند اما اگر انسان این محصولات زراعی را مستقیما تناول کنند، آب آشامیدنی بسیار کمتری مصرف خواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...