نسخه چاپی

ارائه ۱۱ فرصت همكاری فناوری در نمایشگاه نفت

۱۱ فرصت همكاری و سرمایه گذاری از سوی پژوهشگاه صنعت نفت در نمایشگاه بیست و یكم نفت تهران ارائه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، ۱۱ فرصت همكاری و سرمایه‌گذاری پژوهشگاه نفت در ۳ محور «شریک مطمئن برای شرکت­های E&P بین المللی» در حوزه صنایع بالادستی، «توسعه و تجاری‌سازی فناوری» در صنایع پایین دستی و «متعهد به توسعه پایدار» در حوزه محیط زیست و انرژی، در بیست و یكمین نمایشگاه نفت تهران ارائه می‌شود.

نمایشگاه بیست و یكم نفت تهران با شعار سرمایه و انتقال فناوری فرصت بسیار مناسبی برای شکل گیری و گسترش همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های فعالیتی مراكز پژوهشی و تحقیقاتی به منظور بومی سازی دانش‌های فنی مورد نیاز صنعت نفت کشور، توسعه فناوری‌های ملی و همچنین ایجاد بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و همكاری‌های دو یا چند جانبه با صاحبان فناوری برگزار می شود.

۱۱ فرصت فناورانه پژوهشگاه نفت با تمركز بر استفاده حداكثری از توان داخلی، شكل‌گیری و گسترش همكاری دو یا چند جانبه با صاحبان طراز اول فناوری دنیا برای پاسخگوی به نیاز‌های اساسی صنعت نفت و گاز كشور، تعریف شده است تا از فرصت حضور گسترده شركت‌ها و موسسات داخلی و خارجی با هدف تحقق اولویت‌های صنعت نفت بهره‌ حداكثری حاصل شود.

۵ فرصت همكاری فناورانه در حوزه پایین دستی نفت

در همین حال با توجه به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت با صدور دانش فنی و خدمات مهندسی ۹ واحد پالایشگاهی، اولین تجربه برون مرزی خود را در زمینه صادرات خدمات فناورانه تجربه می‌كند، این مركز پژوهشی، LNG - مایع سازی در مقیاس کوچک، Mini-Refinery - پالایشگاه­های کوچک، GTL - تبدیل گاز به سوخت مایع، Condensate Treatment – فرآورش میعانات گازی و HDS را به عنوان ۵ فرصت جذاب همكاری با شركای داخلی و خارجی در بخش پایین دستی نفت ارائه می‌كند.

۴ فرصت همكاری فناورانه در حوزه بالا دستی نفت

بر همین اساس پژوهشگاه صنعت نفت فرصت‌های همكاری و سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی را در ۴ حوزه فناوری نانو در سیالات حفاری چاه‌های هیدروكربنی، طراحی نوین ساخت سیالات حفاری سبک و فوق سبک، سیستم‌های منحرف كننده محلول‌های اسیدكاری برای كاهش افت تولید در مخازن عملیاتی و نرم افزارهای تخصصی حوزه بالادستی در نمایشگاه ارائه خواهد کرد.

نرم‌افزارهای قابل ارائه پردیس بالادستی نفت، شامل پیش‌بینی میزان تشکیل آسفالتین پارس PAPSim، مدل ساز حوضه‌های رسوبی پارس یک بعدی PBM-۱D و نرم افزار مدیریت چاه پارس PWM است.

۲ فرصت همكاری فناورانه در زمینه انرژی و محیط زیست نفت

کاهش شدت مصرف انرژی در مجتمع های پتروشیمی و جاذب لكه های نفتی نیز دو موضوع برای ایجاد فرصت همكاری با شركت‌های داخلی و خارجی در زمینه انرژی و محیط زیست به شمار می‌رود.

۱۳۹۵/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...