نسخه چاپی

استقبال غیرمنتظره مردم از نمایشگاه كتاب

دومین روز نمایشگاه كتاب گرچه با استقبال كم‌نظیر مردم مواجه شد اما ناكارآمدی برخی زیرساخت‌های شهر آفتاب باعث آزار بسیاری از مردم شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دومین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران یکی از شلوغ‌ترین روزهای تاریخ برگزاری نمایشگاه را در چند سال اخیر رقم زد و از این بابت هم برای مسئولان و هم برای ناشران این میزان از استقبال سوال برانگیز بود. این استقبال نشان داد که مردم ایران به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیستند و نمی‌توان براساس حدس و گمان نوع واکنش آن‌ها را نسبت به موضوعات مختلف پیش‌بینی کرد. برای مثال یکی از دغدغه‌های مدیران فرهنگی، ناشران و اهالی رسانه قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب احتمال کم شدن مخاطبان به علت دورشدن مکان برگزاری نمایشگاه از شهر تهران به حاشیه آن بود اما استقبال دو روز نخست برگزاری نمایشگاه در مکان جدید نشان داد این تصور اشتباه بوده است.

نکته دیگر در روز دوم برپایی نمایشگاه با توجه به حجم زیاد مخاطبانی که امروز به شهر آفتاب آمده بودند برطرف نشدن مشکلات و نقص‌های زیرساختی شهر آفتاب بود. مشکلاتی همچون کندی حرکت قطارهای متروی شهر آفتاب، ناکافی بودن دستگاه‌های شاتل که وظیفه حمل و نقل مسافران را از ایستگاه مترو تا سالن‌های اصلی نمایشگاه بر عهده داشتند. از این موارد که بگذریم قطعی برق و مشکل برقراری ارتباط برای دستگاه‌های کارت‌خوان غرفه‌ها باعث ایجاد سردرگمی ناشران و مخاطبان کتاب شده بود به طوری که بسیاری از مشتریان کتاب‌ها به دلیل این مشکل و همچنین همراه نداشتن پول نقد از خرید کتاب‌ها منصرف می‌شدند. این مشکل در روز دوم برپایی نمایشگاه یکی از مهم ترین گلایه‌ها و اعتراضات ناشران و مردم بود. مشکلی که در دو روز گذشته مسئولان مختلف برگزاری نمایشگاه بارها بر حل فوری آن تاکید کرده بودند.

از مشکلات دیگر نمایشگاه در بعد از ظهر روز پنج شنبه وزش باد شدید و غوطه‌ورشدن نمایشگاه در گرد و خاک بود که علاوه بر صدمه دیدن برخی از غرفه‌های ایجاد شده در فضای باز و کندن بنرها به نوعی باعث فرار مردم از نمایشگاه کتاب در ساعات پایانی کار نمایشگاه شد. اطلاع‌رسانی نمایشگاه همچنان نامناسب است و به دلیل نبود فهرست ناشران در ورودی سالن‌ها، غرفه‌داران خود کار اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند! چون مخاطبان سرگردان مرتب نشانی غرفه‌های مورد نظر خود را از مسئولان دیگر غرفه‌ها می پرسند که طبعا جواب درستی هم نمی‌توانند از آن‌ها دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین در روز دوم برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری از این نمایشگاه بازدید کرد و او هم از میزان استقبال مخاطبان از نمایشگاه ابراز شگفتی کرد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

۱۳۹۵/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...