نسخه چاپی

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

مجلس دهم نباید درگیر حاشیه ها بشود/ باید اولویت با مشكلات اقتصادی مردم باشد

عکس خبري -مجلس دهم نبايد درگير حاشيه ها بشود/ بايد اولويت با مشکلات اقتصادي مردم باشد

منتخب مردم شاهین شهر برای مجلس دهم گفت: امیدوارم چه نمایندگان اصلاح طلب و چه نمایندگان اصولگرا، كل توجه شان معطوف به آن چیزی باشد كه در قانون اساسی با عنوان وظیفه نظارتی مجلس احصاء شده است؛ تا بتوانیم به عنوان قوۀ ناظره، وظایف خود را به خوبی انجام بدهیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم طی روزهای آتی گفت: چالش مهمی که ممکن است سر راه مجلس دهم قرار گیرد این است که مجلس به جای پرداختن به مسائل اساسی کشور، دچار مسائل حاشیه ای بشود؛ با توجه به اینکه در حال حاضر، مسائل اساسی مردم موضوعاتی نظیر اشتغال جوانان؛ مخصوصاً جوانان تحصیلکرده، موضوع رکود اقتصادی و ضرورت عملی شدن اقتصاد مقاومتی است. در کنار مشکلات معیشتی مردم، مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه وجود دارد که از اولویت برخوردار هستند و از مسائل اساسی هستند که مجلس دهم باید به آنها بپردازد؛ و اگر مجلس بخواهد به مسائل دیگری بپردازد، به حاشیه پرداخته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص وظیفه نظارتی مجلس اظهار داشت: عزیزانی که از سوی مردم برای مجلس دهم انتخاب شده اند، قاعدتاً باید مصالح ملی را در نظر بگیرند و فکر می کنم که الحمدلله اینگونه هستند؛ البته ممکن است برخی افراد، به مسائل جناحی و گروهی توجه داشته باشند که بنده بعید می دانم عمده نمایندگان اینگونه باشند.

حاجی دلیگانی افزود: امیدوارم چه نمایندگان اصلاح طلب و چه نمایندگان اصولگرا، کل توجه شان معطوف به آن چیزی باشد که در قانون اساسی با عنوان وظیفه نظارتی مجلس احصاء شده است؛ تا بتوانیم به عنوان قوۀ ناظره، وظایف خود را به خوبی انجام بدهیم. البته اگر افرادی بخواهند جلوی اعمال نظارت را بگیرند، نیروهای انقلابی و مؤمن مانع از این کار خواهند شد و محکم در برابر آنها خواهند ایستاد.

منتخب مردم شاهین شهر در مجلس دهم، در پاسخ به این سؤال خبرنگار نما ، که با توجه به عهدشکنی های غرب در ارتباط با برجام، وظیفه مجلس دهم در این خصوص چیست، تصریح کرد: مجلس باید به طور دقیق و مطابق قانونی که در این خصوص تصویب شده است، گزارشات را بموقع دریافت کند و نمایندگان توجه داشته باشند که بر اساس منافع ملی کشور، کار نظارتی و در صورت نیاز قانونگذاری را در این خصوص انجام دهند تا منافع ملی به طور کامل تأمین شود.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...