نسخه چاپی

پیش‌بینی‌ها درباره كمبود جا روی زمین

وبسایت "ایولو" ایده یك برج آینده نگرانه مفهومی را مطرح كرده كه در دو قرن دیگر با افزایش شدید جمعیت زمین و كمبود فضای كشاورزی برای تولید مواد غذایی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما، ایسنا نوشت: وبسایت "ایولو" ایده یک برج آینده نگرانه مفهومی را مطرح کرده که در دو قرن دیگر با افزایش شدید جمعیت زمین و کمبود فضای کشاورزی برای تولید مواد غذایی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در سال 2250 جهان مجبور به استفاده از برج‌های معلق خواهد شد؟/پیش‌بینی‌ها درباره کمبود جا روی زمین

تصور کنید در سال 2250 میلادی تمام نقاط کره زمین به اماکن شهری تبدیل شده و حدود 50 میلیارد نفر بر روی آن زندگی می‌کنند. هرچند فناوری‌های جدیدی برای تولید غذا به روش‌های مختلف وجود دارد ولی فضایی برای کشاورزی باقی نمانده و انسانها همه جا را برای سکونت در نظر گرفته اند.

براساس ایده این سایت آسمان خراش معلق آینده نگرانه Plantage Skyhanger مشکل غذا و فضای سکونت را رفع خواهد کرد.

این برج مفهومی دارای خاک واقعی، غذای حقیقی، نور و گونه‌های مختلف گیاهان ارگانیک با مزارع عمودی است که از فضا بر سر شهر آویزان خواهند شد.

این برج دارای سبزیجات تازه و محصولات غذایی مختلف بوده و ساختاری سبک به دلیل معلق بودن دارد. زمین‌ها مدور و فشرده بوده و آبیاری آنها از طریق سقف انجام می‌شود. بذرها هم به صورت مصنوعی در آزمایشگاه در طبقات بالای آسمان‌خراش تولید می‌شوند.

بذر گیاهان ارگانیک در ایستگاه فضایی ذخیره شده و خاک مورد نظر بعد از مراحل مختلف دوباره به طبیعت بازگردانده می‌شود. این برج از نور طبیعی مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کند و دارای شیشه‌های بزرگ نیمه شفاف ETFE است. البته ساختمان شامل فیبرهای نوری بوده که نور را در طول روز به درون ساختمان هدایت می‌کند. از باد و نور خورشید برای عملکردهای مختلف و ذخیره انرژی استفاده می‌شود و در واقع اتلاف انرژی این ساختمان صفر است.

این ایستگاه کشاورزی فضایی گونه‌های مختلف گیاهی داشته و بذرها قرن‌ها برای استفاده ذخیره شده و شرایطی مشابه قرار گرفتن و تولید محصول در زمین دارند.

ساختار این برج معلق سبک‌وزن بوده و توسط راکت و آسانسور فضایی قابل دسترس است. کف این برج مکانی برای رشد ماهیان است. این ایستگاه قابلیت جمع‌آوری زباله‌های فضایی را دارد، فیبرهای نانوکربن آن جدا شده، برج از فضا به زمین انتقال یافته و آبرفت‌های آن به بستر رودخانه ریخته می‌شود و سپس برای سفر به فضا آماده می‌شود. این ایستگاه با چرخش زمین هماهنگ است.

آب نوسانات برج و حرکت پاندول مانند آن را از بین می برد. با حذف این مورد جریان آب و موج لازم برای حیات موجودات آبزی فراهم می‌شود. چرخش طناب‌های نگهدارنده در دو جهت نیز موجب تحمل بار این برج می‌شود. سه کابل در داخل موجب ایستایی فضای داخل شده که بلندی آنها 35 هزار و 786کیلومتر است.

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...