نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نما:

هاشمی می خواهد آن روی سكه وجودیش را به مردم بشناساند/ هاشمی از همان ابتدای انقلاب به لیبرالیسم فرهنگی معتقد بوده است

عکس خبري -هاشمي مي خواهد آن روي سکه وجوديش را به مردم بشناساند/ هاشمي از همان ابتداي انقلاب به ليبراليسم فرهنگي معتقد بوده است

اقای رفسنجانی جرئت نداشته كه در آن موقع در برابر امام بایستد و مخالفت خود را اعلام كند. حالا و در این زمان كه امام (ره) نیستند و قدرت دولتی در جهت خواسته های اوست این اختلاف نظر خودش را ابراز می كند.

حميدرضا ترقي عضور ارشد حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص سخنان اخير هاشمي كه گفته بود " آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیراً گفته است که اگرچه مخالف تعطیلی دانشگاه‌ها در سالهای ۵۹ تا ۶۲ بوده اما نمی‌شد کاری کرد. " گفت: اگر این جمله درست باشد و اعتقادشان با مخالفت تعطیلی موقت دانشگاه ها برای بازسازی نظام آموزشی این مراکز علمی و تبدیل آنها به یک دانشگاه در طراز انقلاب اسلامی صحت داشته باشد، این قضیه نشان دهنده آن است که آقای هاشمی از همان ابتدا به لیبرالیسم فرهنگی و پلورالیزم دینی معتقد بوده است و در واقع به این خاطر که امام در پشت انقلاب فرهنگی درآمده بودند و از انقلاب فرهنگی حمایت می کردند اقای رفسنجانی جرئت نداشته که در آن موقع در برابر امام بایستد و مخالفت خود را اعلام کند. حالا و در این زمان که امام (ره) نیستند و قدرت دولتی در جهت خواسته های اوست این اختلاف نظر خودش را ابراز می کند. این دیدگاه نشان دهنده آن است که آقای هاشمی در مبانی انقلاب اسلامی با امام اختلاف نظر متعددی ، چه در رابطه با شکل قواره سیاسی نظام اسلامی و چه در رابطه با محتوای نظام اسلامی کشور داشته است.
وي افزود: در آن مقطع که امام انقلاب فرهنگی را اعلام کردند به این دلیل بود که دانشگاه های ما عناصری را پرورش می دادند که متناسب با رژیم ستم شاهی وهمسو با خواسته های غرب و آمریکا بود یعنی عناصری وابسته طلب و فاقد خودباوری و استقلال را رشد میداد کسانی که در پیشرفت کشور متکی به بیگانه بودند و هیچ پایبندی به مبانی دینی اسلامی و اعتقادی نداشتند. بنابراین اقدام حضرت امام برای تعطیل کردن دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی، یک حرکت صحیح و متناسب با ارزش های انقلاب اسلامی بوده و اقدامی کاملا بجا و درست و منطبق بر معیارهای انقلاب و فرایند آن بوده است. مفهوم مخالفت آقای هاشمی با این دیدگاه این است که این آقا روند پرورش نیروی انسانی و روند تحصیل در دانشگاه ها را بر اساس همان چیزی که در رژیم سابق بوده می خواستند دنبال شود ونمی خواستند هیچ انقلابی در حوزه فرهنگ کشور رخ دهد. در حالیکه انقلاب های مهم دنیا برای دستیابی به اهداف و آرمان های خودشان ده ها انقلاب را پس از انقلاب اصلیشان پشت سر می گذارند، در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی، انقلاب های متعدی را پشت سر می گذارند، خصوصا در حوزه اقتصاد که در برخی کشورها شاید 5-6 بار دست به انقلاب می زنند تا بتوانند به اهداف انقلابشان برسند. اما ما هنوز نتوانستیم همین یک انقلاب فرهنگی را به طور درست در کشورمان به تحقق برسانیم و نتیجه این بی توجهی به انقلاب فرهنگی در دولت اصلاحالت این شده که فاصله نسل های جدید ما با آرمان های انقلاب فاصله نگران کننده ایی شده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد امروزه آقای هاشمی بیشتر می خواهد آن روی سکه وجودیش را در این دوره به مردم بشناساند آن رویی که تا به امروز از مردم پنهان کرده تا مردم به باطن درونی و واقعی او پی نبرند اما در این روزها خواستار این است که همه بدانند چقدر در راستای عقاید و اندیشه امام بوده، و چقدر در مسیر خودش حرکت کرده است
ترقي گفت: این سخنان برای کسانی که اهل تحلیل و بصیرت نیستند ممکن است موجب گمراهی ، دوگانگی و دو قطبی شدن مردم کشور شود و شبهه ایی را در ذهن و افکار عمومی جامعه ایجاد کند که باعث کاهش میزان برپایی اجتماعی نظام اسلامی کشور شود. طبیعتا این نوع موضع گیری ها می تواند نشان دهنده تجدید نظر طلبی در این نوع شخصیت ها هم تلقی شود.
رئیس بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: من فکر می کنم که یک تقسیم کار و همسویی کاملا جدی بین این رفتارها در خانواده آقای هاشمی مشاهده می شود و اعمال هر کدام از اعضای خانواده برنامه ریزی شده است.

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...