نسخه چاپی

هویت تأمین كنندۀ نیروی داعش فاش شد

فاش شدن برخی از مدارك محرمانه داعش نشان می دهد كه این گروه تروریستی یك تبعه سوری - سعودی را موظف به جذب هزاران تروریست خارجی و انتقال آنها به سوریه كرده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، این فرد که تابعیت عربستانی دریافت کرده است "طراد محمد الجربا " نام دارد.

به گفته یکی از افراد نزدیکش ؛ طراد در یکی از زندان های عربستان به مدت 4 سال شتسشوی مغزی شد، و پس از خروج از زندان به داعش در سوریه پیوست.

روزنامه الوطن چاپ سوریه نیز نوشت: طراد پیش از اینکه در عربستان زندانی شود ، تابعیت عربستانی گرفته بود و روابط خویشاوندی با حارث الضاری دبیر کل سابق گروه موسوم به علمای مسلمانان عراق داشت .

الضاری سال 2015 در اردن به علت بیماری درگذشت .

روزنامه انگلیسی تلگراف نیز درباره وی تأکید کرد: طراد 36 ساله از نام مستعار " ابومحمد الشمالی " استفاده می کند و در 2 سال گذشته بیش از 6 هزار تبعه خارجی را برای جنگیدن وارد سوریه کرده است که این رقم معادل یک سوم کسانی است که بین سال های 2013 و 2015 به داعش در سوریه پیوستند.

تلگراف افزود: بین سال های 2013 و 2015 حدود 18 هزار تبعه خارجی برای جنگیدن وارد سوریه شدند و برای ورود به این کشور برگه هایی که زیر آن نام طراد الجربا نوشته شده بود ، به واسطه های انتقال آنها به سوریه ارائه می کردند.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد : برگه هایی که زیر آن نام اصلی یا مستعار طراد الجربا نوشته شده بود، در یکی از روزنامه های متعلق به مخالفان سوری مقیم کشورهای خارجی منتشر شده است.

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...