نسخه چاپی

وقتی شهروندان كویتی فوج فوج به داعش می‌پیوندند!

یك روزنامه كویتی فاش كرد ده‌ها نفر از شهروندان این كشور، در كنار گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می‌جنگندند.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، روزنامه "الرأی" کویت به نقل از یک زن باصطلاح جهادی نوشت: "دو نفر وجود دارند که به صورت مخفیانه از شهروندان کویتی مایل به پیوستن به گروه تروریستی داعش بیعت می گیرند.

این روزنامه با اشاره به مراحل فرایند ورود کویتی ها به شهر "رقه" –پناهگاه اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه- تصریح کرد استان "الجهراء" بیشترین عضو تروریستی را به شهر رقه فرستاده است.

این گزارش توضیح می دهد فردی که مسئولیت هماهنگی این عملیات را برعهده دارد، این عناصر تروریستی را به منطقه نزاع منتقل می کند و شهروندان کویتی در سال 2014، بیشتر مورد پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشته اند.

این روزنامه کویتی داستان شهروندی با نام اختصاری "م.ش" را روایت می کند که برای جنگ درکنار داعش به سوریه رفته بود، ولی پس از مدتی پا به فرار گذاشته و به کویت بازگشته است. او می گوید داعش هیچ نسبتی با اسلام ندارد و هیچ گروهی بیشتر از آن، با اسلام بیگانه نیست.

در رابطه با پست هایی که شهروندان کویتی در گروه تروریستی داعش، بدان اشتغال دارند این گزارش می نویسد: "برخی از پست های مهم به شهروندان کویتی واگذار شده و آنها سربازان صرف نیستند؛ برخی از آنها به سمت والی منصوب شده اند و برخی دیگر سمت مسئول شرعی و یا رسانه‌ای را عهده‌دار شده‌اند."

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...