نسخه چاپی

یك ایرانی گران‌ترین مدیر اجرایی جهان است! + عكس

عکس خبري -يک ايراني گران‌ترين مدير اجرايي جهان است! + عکس

وبگاه كی یو تی وی طی گزارشی فهرست 10 مدیر اجرایی جهان كه بیشترین حقوق را دریافت می‌كنند، منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبگاه کی یو تی وی طی گزارشی فهرست 10 مدیر اجرایی جهان که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند، منتشر کرد. نکته جالب این گزارش، وجود نام یک ایرانی در صدر این فهرست است.

بر این اساس، "دارا خسروشاهی" مدیر ارشد اجرایی شرکت اکسپدیا -- بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان – با 881 درصد افزایش حقوق، 94.6 میلیون دلار دریافت می‌کند. سهام شرکت اکسپدیا در سال گذشته با مدیریت خسروشاهی رشد 47 درصدی را تجربه کرد.

رده دوم این فهرست به "لسلی مونوز"، مدیر اجرایی سی بی اس تعلق دارد که حقوقی معادل 56.4 میلیون دلار دارد. با این وجود، در سال گذشته سهام سی بی اس شاهد کاهش 14 درصدی بود.

فیلیپ دومان، مدیر اجرایی ویاکام نیز در جایگاه سوم این فهرست قرار دارد. وی با افزایش 22 درصدی حقوق، 54.1 میلیون دلار دریافتی دارد. علی‌رغم افزایش چشمگیر دستمزد دومان، شرکت ویاکام در سال گذشته شاهد سقوط آزاد بهای سهام خود در بازار بود و 42 درصد از ارزش خود را از دست داد.

لئوناردو اسکلیفلد با 47.5 میلیون دلار، روبرت ایگر با 43.5 میلیون دلار، ساندپ ماترانی با 39.2 میلیون دلار، برین روبرت با 36.2 میلیون دلار، ماریسا مایر با 36 میلیون دلار، دیوید کت با 33.8 میلیون دلار و مارک بنیف با 33.4 میلیون دلار حقوق در رده‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

با وجود افزایش حقوق 10 مدیر اجرایی بزرگ جهان، گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال گذشته حقوق مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ تنها 4.5 درصد افزایش داشته است.

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...