نسخه چاپی

ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در كمیته امداد

معاون اشتغال كمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد 150 هزار فرصت شغلی در سال 95 برای افراد تحت پوشش خبر داد و گفت: منابع مالی این طرح را علاوه بر كمیته امداد ، بانك مركزی و بخشی را نیز وزارت تعاون تامین می كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد امید در حاشیه نشست کمیسیون تخصصی توسعه اشتغال که با حضور وزیر تعاون برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران مهمترین رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) را توانمندسازی خانواده ها دانست و افزود: در طرح اشتغال این کمیته قرار است 80 درصد از منابع پیش بینی شده به خانواده های نیازمند تحت پوشش و 20 درصد دیگر آن به خانواده هایی که در آستانه آسیب های اجتماعی قرار می گیرند اختصاص یابد .

وی با تاکید براینکه کمیته امداد امکان ایجاد 300 هزار فرصت شغلی را در سال 95 دارد، گفت : درصورتی می توان برای این تعداد شغل ایجاد کرد که منابع مالی آن را دولت تامین کند.

امید ، مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای ایجاد 150 هزار فرصت شغلی را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خانواده های نیازمند تحت پوشش درمشاغل کشاورزی و دامداری ، خدماتی ، خانگی و صنایع دستی و تولیدی صنفی است .

وی با بیان اینکه در این طرح به هرمتقاضی برای مشاغل خانگی 5 میلیون تومان و برای سایر مشاغل 30 میلیون تومان با کارمزد 2 درصد پرداخت می شود گفت : پیش بینی می شود 40 درصد از تعهدات کمیته امداد برای ایجاد شغل تا پایان شهریور امسال تحقق یابد .

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...