نسخه چاپی

جیره بندی آب در بخشی از روستاهای آبادان

آب در بخشی از روستاهای آبادان جیره بندی است .

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرماندار ویژه آبادان در جلسه بررسی مشکلات آب و برق این شهرستان گفت: متاسفانه در زمان حاضر آب در بخشی از روستاهای آبادان و شهر چوئبده به صورت جیره بندی به مردم عرضه می شود.

عزیزاله شهبازی افزود: متاسفانه در ۷۴ روستا و شهرهای اروندکنار و چوئبده (از توابع شهرستان آبادان) وضعیت آب دچار نوسان است و در بخشی از این مناطق آب در حال جیره بندی است.

وی با اشاره به قدمت شبکه آبرسانی آبادان که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، گفت: برای بهبود وضعیت این شبکه ها اعتبارات زیادی لازم است که به دلیل فراوانی محدودیت های مالی دولتی بهبود این وضعیت تاکنون میسر نشده است.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به طرح آبرسانی غدیر افزود: به رغم تعهد شرکت آبفا در تامین و تحویل حدود ۴۰ هزار متر مکعب آب دیگر در سال گذشته اما متاسفانه تقسیم کننده آب روی خوشی به آبادان نشان داد به طوری که سهم شهرستان همجوار نسبت به آبادان بیشتر از نرم تعیین شده بود به همین دلیل امید است که در این رابطه دقت نظر بیشتر و همکاری بهتری صورت گیرد.

شهبازی، میزان آب مورد نیاز شهرستان آّبادان از طرح غدیر را ۱۵۰ هزار مترمکعب در طول شبانه روز عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تنها ۸۰ هزار مترمکعب از آب مورد نیاز از طرح غدیر وارد شبکه آبرسانی شهری آبادان شد.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن میزان ای. سی آب از حد استاندارد از جمله درخواست های قابل پیگیری و تدبیر از سوی مسئولان امر است، افزود: به رغم دریافت مجوزساخت آب شیرین کن برای تامین ۵۰ هزار متر مکعب آب شرب مورد نیاز آنهم از طریق فاینانس خارجی از دو سال و نیم پیش تاکنون امام متاسفانه این میزان آب به ۱۲ هزار متر مکعب تقلیل یافته، از مسئولان مرکز می خواهیم تا به وعده های خود در این خصوص عمل کنند، طرح مذکور از نظر جانمایی و مطالعات تحقیقاتی مراحل خود را طی کرده است.

فرماندار آبادان با تاکید بر ضرورت تلاش مسئولان آبفا برای ورود ۶ فیلتر تصفیه آب به مدار تولید گفت: در صورت انجام این کار ۱۵ هزار متر مکعب به تولید آب شرب مصرفی مردم افزوده می شود.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه برق شهری و روستایی افزود: خوشبختانه در بخش برق مشکلات کمتری وجود دارد، اکنون ما ۸۲۰ مگاوات ظرفیت شبکه داریم که تنها ۴۲۰ مگاوات آن در حال مصرف است، البته در برخی از ایستگاهها افزایش بار هست که بایستی مسئولان شرکت توزیع برق استان این مشکل را برطرف کند.

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...