نسخه چاپی

داستان جدید آمریكا از دستگیری 10 تفنگدار دریایی در خلیج‌فارس

عکس خبري -داستان جديد آمريکا از دستگيري 10 تفنگدار دريايي در خليج‌فارس

5 ماه پس از دستگیری 10 تفنگدار دریایی آمریكا در آب‌های سرزمینی ایران، پنتاگون اعلام كرد كه نتیجه بازجویی‌های طولانی از این نظامیان را روز پنجشنبه منتشر می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، چند روز پس از انتشار خبر اخراج 2 نفر از 10 سرنشین ناو متجاوز آمریکایی، حالا پنتاگون از انتشار روایتی جدید از نحوه دستگیری و نحوه برخورد ایرانیان با این افراد در طی 14 ساعت بازداشت خبر می‌دهد.

بر اساس گزارش «واشنگتن فری‌بیکن» منابع خبری در پنتاگون گفته‌اند که نتیجه 5 ماه بازجویی از این 10 سرباز، روز پنجشنبه منتشر می‌شود و ابعاد جدیدی از علت ورود آن‌ها به آب‌های ایران و نحوه رفتار ایرانیان با آنها در رسانه‌ها پدیدار خواهد شد.

10 تفنگدار آمریکایی روز 22 دی ماه سال گذشته آنطور که خود در برابر مرزبانان ایرانی اعتراف کردند، سهواً وارد آب‌های ایرانی شدند.

پس از گفت‌وگوهای تلفنی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌اش و موافقت مقامات در تهران، آمریکایی‌ها پس از 14 ساعت بازداشت موقت، در آب‌های آزاد «رهاسازی» شدند.

این افراد بلافاصله برای بازجویی به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در قطر منتقل شدند.

آنجا بود که پنتاگون برای نوبت اول اعلام کرد که این افراد در طی بازداشت موقت «تحت فشار» بوده‌اند و بر اثر همین فشار بوده که «دیوید نارکر» فرمانده دو ناو توقیف شده، در برابر دوربین از ایرانیان عذرخواهی کرده است.

نارکر البته هیچ‌گاه فرصت نیافت که خود هم در برابر رسانه‌ها بر این داستان صحه بگذارد و چند روز پیش از کار بیکار شد.

۱۳۹۵/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...