نسخه چاپی

برجام در یكسالگی/ آنچه می خواستیم؛ آنچه شد-5

جعفری: اگر سند اینكه برجام،كشور را از جنگ دور كرد منتشر نشود، خیانت بزرگی در حق ملت ایران شده است

عکس خبري -جعفري: اگر سند اينکه برجام،کشور را از جنگ دور کرد منتشر نشود، خيانت بزرگي در حق ملت ايران شده است

نماینده سابق مجلس گفت: آقای روحانی اگر اسناد مربوط به این گفته خود را منتشر نكند خیانت بزرگی در حق ملت ایران روا داشته است. سخنانی از این قبیل، نشان دهنده ترس حضرات است و انگار آنها به دهه 70 میلادی برگشته اند كه نوك ناوگان جنگی به هر سو بر می گشت می ترسیدند

قاسم جعفری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با اشاره به یکسالگی برجام گفت: برجام یک اقدام شتاب زده بود که با رویکرد حریصانه نسبت به غرب شکل گرفت و بسیاری از امتیازاتی که هم در صحنه مذاکرات و هم بعد از آن می شد بدست آورد را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه شخصیت و کاراکتری که دولت از خود نشان داد، شخصیتی تسلیم پذیر و آماده امتیازدهی بود، اظهار داشت: طرف مقابل در مواجهه با ما، تقریباً یک مشت باز را مشاهده می کرد و احساس می کرد که حضرات می خواهند به هر قیمت ممکن مذاکرات را به نتیجه برسانند؛ کما اینکه آقای رئیس جمهور در برخی اظهارات غیر علنی گفته بود که به هر بهایی که شده است باید مذاکرات را به نتیجه برسانیم وگرنه اصلا آمدن ما بی فایده است. غربی ها هم خیلی خوب متوجه به این نکته شده بودند و به همین خاطر، امتیازات بزرگی را از دست دادیم.

نماینده سابق نوشهر ادامه داد: یکی از اشکالات مهمی که در برجام بوجود آمد، تحقیر دستاوردهای هسته ای کشور بود. کوچک نمایی و کم اهمیت شمردن آنها چیزی بود که از زمان تبلیغات ریاست جمهوری هم شروع شد و آقای روحانی گفتند که سانتریفیوژها باید بچرخد اما چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد.

جعفری با بیان اینکه آقای صالحی در مجلس بر خلاف انتظاری که از ایشان وجود دارد، با ذکر قسم، طوری استدلال آوردند که بیانگر این نکته بود که سانتریفیوژهای ما به درد نمی خورند و گفتند که اراک روغن ریخته ای است که نذر امام زاده شده است. ایشان فضا را به گونه ای ترسیم کردند که انگار ما از ابتدا اشتباه کرده ایم که قدم در این مسیر نهاده ایم. بعد هم همین مسیر را ادامه دادند و سعی کردند که طرف دیگر قضیه را بزرگ جلوه دهند و القا کنند که اگر توافق شکل بگیرد اتفاقات بزرگی شکل می گیرد. آقای یونسی مشاور و دستیار ارشد رئیس جمهور در خراسان شمالی و در یک بخش محروم، در میان برادران اهل سنت گفت که اگر برجام به نتیجه برسد ازدواج جوانان هم درست می شود و خود آقای رئیس جمهور گفت آب خوردن ما هم به برجام بستگی دارد و با برجام پول های ما آزاد و می شود و...

وی تصریح کرد: اکنون شرایط خاصی حاکم است و هر اتفاقی که رخ میدهد منجر به این می شود که کشورهای نیم وجبی خیلی راحت ما را تهدید کنند. در عرصه سیاسی گفتند که ارزش پاسپورت را بر می گردانیم. ما نمی دانیم که این ارزش کجا بود و چه موقع از دست رفته بود، ولی خب ندیدیم که برگردد. در عرصه اقتصادی، در این مدت گستاخ شدند و نه تنها پول های ما را برگشت ندادند، بلکه پول ما را هم برداشتند؛ آنهم به خاطر مسائلی که به ما مربوط نمی شد. در عرصه فناوری ما ندیدیم که فناوری های مفیدی به کشور وارد شود؛ چون حداقل باید این اتفاق می افتاد. در خصوص مبادلات مالی و مباحث مربوط به سوئیفت و مسائلی از این قبیل هم عملاً اتفاق خاصی رخ نداده و تحریم ها نسبت به شخصیت های حقیقی و حقوقی ما همچنان اعمال می شود.

نماینده سابق مجلس، این گفته رئیس جمهور که آمریکایی ها آماده حمله به ما بودند و برجام مانع از این حمله شد، را ظلم بزرگی در حق ملت ایران قلمداد کرد و تصریح کرد: آقای روحانی اگر اسناد مربوط به این گفته خود را منتشر نکند خیانت بزرگی در حق ملت ایران روا داشته است. سخنانی از این قبیل، نشان دهنده ترس حضرات است و انگار آنها به دهه 70 میلادی برگشته اند که نوک ناوگان جنگی به هر سو بر می گشت می ترسیدند. اگر اسنادی درخصوص این ادعا وجود دارد باید د منتشر شود وگرنه ما باید از این به بعد، از لولوهای توهمی هم بترسیم و دست از میراث ملی، فرهنگی و تمدنی خودمان بکشیم.

جعفری با بیان اینکه امروز به جای دستاوردهای عینی برجام، دستاوردهای انتزاعی و توهمی از قبیل اینکه برجام جنگ را از ما دور کرد مطرح می شود، اظهار داشت: در عرصه واقعیت نه رکود برداشته شد، نه رونق به کشور بازگشت و نه پول های ما آزاد شد.

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...