نسخه چاپی

نایب رئیس اول كمیسیون امنیت ملی در گفتگو با نما :

برجام باید از سوی دستگاههای نظارتی رصد شود /برنامه موشكی ایران غیرقابل مذاكره است

عکس خبري - برجام بايد از سوي دستگاههاي نظارتي رصد شود /برنامه موشکي ايران غيرقابل مذاکره است

كمال دهقانی فیروزآبادی گفت : راهبرد دفاعی ما باید به شكلی باشد كه هیچ كشوری جرات حمله به ایران را نداشته باشد ، هدف برنامه دفاعی موشكی كشوربازدارندگی دشمنان این سرزمین است.

به گزارش نما ، اقدامات امریکای ها با روح برجام در تناقض است این جمله را در یکسالی که از توافق هسته ای و 7 ماهی که از اجرای رسمی تعهدات طرف مقابل در برجام می گذرد بارها شنیده ایم اینکه با چه مکانیزمی تعهدات طرف مقابل تنها بر روی کاغذ تنها عملی شده است و نه در واقعیت جای بررسی بیشتر کارشناسان را دارد ، عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای گفته ، سوءتفاهم بعدی که مطرح شده این است که آیا طرف مذاکره به تعهد خودش عمل کرده یا خیر؟ آنچه که در برجام تعیین شده و بر روی کاغذ بوده لغو شده است و به تعهدات خود بر روی کاغذ عمل کردند که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند اما در صحنه عمل این تحریم ها برداشته نشده که یک مقدار آن بستگی به فضا و شرایط داشت و مقدار دیگر آن هم به بدعهدی هایی که در صحنه عمل رخ داد بستگی داشت.
البته این تنها یک روی ماجرا است در آخرین اظهارنظر ها ،«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، علیه فعالیت موشکی ایران موضعگیری کرده اند و زمزمه ها از ارسال نامه دبیرکل سازمان ملل به اعضای شورای امنیت حکایت دارد.به هر سو قرار است سازمان ملل 18 جولای (28 تیرماه) دبیرکل سازمان ملل گزارش موضوع اجرای مشترک فعالیت های وسیع در باره اقدام های انجام شده در باره برنامه هسته ای ایران را ارائه کند.
کمال دهقانی فیروزآبادی عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل و صدراعظم آلمان علیه برنامه موشکی کشورمان، اظهار داشت:در این مدت نه تنها بان کی مون بلکه برخی از کشورهای عضو ناتو و مقامات امریکایی و صهیونیست ها درباره برنامه موشکی دفاعی ایران اظهارنظر کردند ، اما باید به این نکته توجه کرد ، برنامه موشکی ایران با برجام در تضاد نیست و هیچ محدودیتی نیز برجام بر توسعه برنامه موشکی ایران ندارد،برنامه موشکی ایران مبتنی بر اصل بازدارندگی و راهبرد دفاعی ایران است، ما راهبرد تهاجمی نداریم.
وی افزود : جمهوری اسلامی ایران کشوری بوده که مورد هجوم رژیم بعثی عراق قرار گرفته و جنگ هشت ساله ای بر کشورما تحمیل شده و هیچ کمکی هم به ایران برای دفاع از خودش نشد ، طبیعی است در این شرایط راهبرد دفاعی ما باید به شکلی باشد که هیچ کشوری جرات حمله به کشور ما را نداشته باشد ، و توسعه برنامه دفاعی ما که برنامه موشکی هم جز آن است با هدف بازدارندگی دشمنان این سرزمین است.
شما می بینید هر از چندگاهی رژیم اشغالگر قدس جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند ،ایران باید به شکلی در حوزه های دفاعی پیشرفت داشته باشد که کسی جرات فکر کردن به حمله به ایران را در سر نداشته باشد.
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی افزود : برنامه موشکی ایران در تناقض با هیچ قطنامه ای نیست و کاملا دفاعی است ،تا امروز صنایع موشکی ایران در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و بعد از این هم جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی را که صلاح بداند برای تقویت بنیه دفاعی خودش انجام خواهد داد ،و اظهار نظرهای مانند آنچه که بان کی مون تحت فشار رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر مانند امریکا مطرح می کند مورد پذیرش ایران نیست ،ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست و برنامه موشکی ایران غیرقابل مذاکره است.
دهقانی خاطرنشان کرد : آن چیزی که به عنوان برجام در مجلس تصویب شده ، باید مرتب هم از سوی نمایندگان مجلس به عنوان دستگاه ناظر به قوه مقننه هم از سوی دستگاههای نظارتی دیگر و خود مردم رصد شود.
هر سه ماه باید گزارشی از سوی دستگاههای زیربط مانند وزارت خارجه به مجلس ارائه شود و این گزارش پس از انجام بررسی های دقیق در این کمیسیون در صحن مجلس قرائت خواهد شد

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...