نسخه چاپی

جایزه اول جشنواره ازمیر برای هنرمند ایرانی

مسابقه بین المللی كارتون ازمیر تركیه در حالی امروز به كار خود پایان می دهد كه جایزه اول و چهام این جشنواره به كارتونیست‌های ایرانی رسید.

به گزارش نما به نقل از مهر: مسابقه بین المللی کارتون ازمیر ترکیه در حالی امروز به کار خود پایان می دهد که جایزه اول و چهام این جشنواره به کارتونیست‌های ایرانی رسید.

سید مسعود شجاعی طباطبایی که این روزها به عنوان دبیر هیات داوران جشنواره کارتون ازمیر ترکیه با عنوان «معلولیت مانع نیست» در این کشور به سر می برد با بیان این مطلب که اختتامیه این جشنواره امروز، جمعه ۱ مرداد ماه برگزار خواهد شد به ما گفت: در این جشنواره که یکی از سه جشنواره مهم کاریکاتور در ترکیه است یک کاریکاتوریست از کشور ژاپن و سه کاریکاتوریست ترکیه ای به همراه بنده در هیات داوران حضور داریم.

وی با اعلام این خبر که حامد مرتضوی علوی از شهر بجنورد جایزه اول این جشنواره را که شامل ۵ هزار دلار جایزه نقدی و هزینه سفر به ازمیر برای حضور در مراسم اختتامیه است از آن خود کرده است، ادامه داد: این جشنواره را شهرداری شهر ازمیر برگزار و در جشنواره امسال کارهای ایرانی بسیار درخشیدند. با اینکه ما در هنگام داوری به کلی اسامی را حذف کرده بودیم اما در نهایت هم نفر اول از کشور ایران بود و هم نفر چهارم هنرمندی ایرانی است. ضمن اینکه اثر یکی دیگر از هنرمندان ایرانی نیز در بین فینالیست ها بود.

به گفته طباطبایی، اثر سعید صادقی از شیراز در مقام چهارم برنده جایزه ویژه این دوره از جشنواره شده است. طباطبایی در پایان بیان کرد: کاری از محمود نظری نیز بین فینالیست ها بود که کارش مورد توجه هیات داوران قرار گرفت.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...