نسخه چاپی

بلایی كه تركیه بر سر ایران آورد

جباریان گفت: انتظار داشتیم در پسابرجام بازار رونق یابد اما ركودی كه دولت به خاطر مهار نرخ تورم ایجاد كرد باعث شد تا خیلی از تولیدكنندگان كارخانه‌ها را تعطیل كنند و ارزش صادرات ما ۲۸ درصد كاهش یابد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا جباریان صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین همایش صنایع چرم و کفش در هفتم مرداد ماه خبر داد و اظهار کرد: همایش سال جاری متفاوت‌تر از سال‌های قبل بوده و بیش از 26 تشکل کمک و تمامی تشکل‌ها در آن حضور دارند؛ همزمان با این همایش نیز هجدهمین نمایشگاه تخصصی چرم و کفش تبریز برگزار خواهد شد.



وی افزود: در این همایش نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، روسیه، ترکیه و کرواسی حضور دارند و هدف از برگزاری آن نیز ارتقاء کیفیت، بهره وری و توسعه صادرات است.



دبیر همایش صنایع چرم و کفش با اشاره به برگزاری برنامه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی تبریز، بیان داشت: نمایشگاه مربوطه از پنجم مرداد ماه برپا خواهد شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت؛ این نمایشگاه در سالن امیرکبیر با حضور 60 غرفه و 5 تولیدکننده خارجی برگزار می‌شود.



وی عنوان کرد: در پسابرجام انتظار داشتیم که بازاری بزرگ برای تولید و صادرات ایجاد شود ولی دولت برای جلوگیری از تورم رکود ایجاد کرد و این رکود باعث شد که بخشی از تولید کنندگان کارخانه‌های خود را تعطیل کنند.



رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با انتقاد از عدم جلوگیری مسئولین از واردات قاچاق و بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت خارجی، توضیح داد: در ایام عید و مدرسه که بازار فعال بود، باز هم شاهد تغییراتی نبودیم؛ ما با وجود اینکه در تولید کفش سیر صعودی داریم ولی واردات بی رویه، قاچاق کالا و پیدایش داعش در عراق بخش بزرگی از بازار فروش ما را از بین برده است.



وی ادامه داد: به شدت کاهش صادرات داشته‌ایم و اکنون به دنبال بازارهای صادراتی جدیدی هستیم، طبق آمار ارزش صادرات ایران نسبت به گذشته 46 درصد کاهش یافته است.



جباریان با اعلام اینکه در 3 ماهه اول سال جاری 15.5 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم، افزود: این روند کاهش 28 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و به هیچ وجه مطابق مفاد اقتصاد مقاومتی نیست.



وی تصریح کرد: مناطق آزاد بیشترین سهم قاچاق و واردات را دارند و ترک‌ها نیز بازار تبریز را نشانه گرفته‌اند؛ آنان حتی پایین‌تر از قیمتی که در کشور خودشان اجناس را می‌فروشند، محصولات خود را در اینجا عرضه می‌کنند تا جایِ پایی برای خود باز کنند.



این فعال حوزه کیف و کفش در پایان از برگزاری بزرگترین مرکز طراحی کفش خاورمیانه در تبریز خبر داد.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...