نسخه چاپی

۸۵ حمله نژادپرستانه در انگلیس طی ۲ روز

حملات نژادپرستانه در انگلیس پس از رای مردم این كشور به خروج از اتحادیه اروپا به شدت افزایش یافته به گونه‌ای كه تنها طی ۲ روز بیش از ۸۵ مورد حمله نژادپرستانه گزارش شده است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از روسیا الیوم نوشت: حضور پلیس انگلیس در درگیرهای نژادی افزایش یافته است و درگیری‌ها پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

گزارشگر روسیا الیوم گفت پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حملات نژادی به اقلیتهای مقیم انگلیس افزایش یافته است، حملاتی که عامل آن تنفر نژادی است.

پلیس انگلیس به همین منظور حضور خود را در این درگیریها افزایش داده و علاوه بر این، فعالیتهایی را برای افزایش آگاهی مردم آغاز کرده است. ایمان ابو عطا عضو جمعیت ضد نژادپرستی و تبعیض نژادی در انگلیس از هشتاد و پنج مورد درگیری نژادی در انگلیس فقط در دو روز خبر داد و گفت با وجود گذشت چند هفته از اعلام خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این میزان درگیری بسیار زیاد است.

پلیس اعلام کرده است پس از اعلام خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، چهارصد مورد درگیری نژادپرستی گزارش شده است که بیشترین موارد آن، حمله به اروپاییهایی است که در انگلیس اقامت دارند، به ویژه کسانی که از اروپای شرقی هستند.

این در حالی است که صدیق خان شهردار لندن تاکید کرده است که با هرگونه اقدام نژادی مبارزه و آن را محدود خواهد کرد. وی با این حال از افزایش موارد حملات ضد نژادی در روزهای اخیر به شدت ابراز تاسف کرده و از پلیس خواسته است با آن مقابله کند. این در حالی است که جر و بحث بر سر سرنوشت اروپاییان مقیم انگلیس شدت گرفته است.

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...