نسخه چاپی

توهین روزنامه شهروند به مردم به جرم اعتراض به برجام

عکس خبري -توهين روزنامه شهروند به مردم به جرم اعتراض به برجام

روزنامه شهروند كه با كمی تأخیر به مسئله اعتراضات مردم در جریان سفر رئیس‌جمهور به كرمانشاه پرداخته است، در گزارش بسیار عجیب و در عین ناباوری مردم معترض را «گرسنه‌های تُپل‌مُپل» لقب داده است!

روزنامه شهروند که با کمی تأخیر به مسئله اعتراضات مردم در جریان سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه پرداخته است، در گزارش بسیار عجیب و در عین ناباوری مردم معترض را «گرسنه‌های تُپل‌مُپل» لقب داده است! این روزنامه اصلاح‌طلب که به نظر می‌رسد تاب تحمل اعتراضات مردم کرمانشاه به محقق نشدن وعده‌های دولت‌های یازدهم را ندارد، با توهین آشکار به مردم این خطّه در وصف مردم معترض می‌نویسد: «آنان چهره‌هایی بسیار بشّاش و تُپل‌مُپل داشتند؛ چنانچه گویی گونه‌های آنان از پرخوری گل انداخته و سرخ شده است. البته آنان بیكار هم نبودند، زیرا برخی از تصاویر نشان می‌دهد كه در دم‌ودستگاه دولت پیش دارای ارج و منزلتی بودند و در این جمع هم با گرفتن حق‌الزحمه مناسب حضور یافته‌اند! آنان گرسنه بودند، ولی نه گرسنه از نداشتن نان و گوشت، بلكه گرسنه به‌واسطه قطع دستان‌شان از بهره‌جویی‌های نامشروع از تحریم. آنان بیكار بودند، چون پیش از این كاسب تحریم بودند و چون تحریم موضوعیت خود را از دست داده، بیكار شده‌اند.» این روزنامه همچنین با مقایسه مردم غیور کرمانشاه با زنان مرفه شیلیایی که در ‌سال ١٩٧١ جنبش قابلمه‌های خالی را علیه دولت آلنده به راه انداخته بودند، می‌نویسد: «آن زمان هم با مشاهده تصاویر منتشرشده از افراد قابلمه به دست، می‌شد متوجه شد كه این افراد دركی از گرسنگی ندارند و شكم‌های سیری دارند؛ ولی خب این تنها شعاری بود كه می‌توانستند بدهند تا آلنده را سرنگون كنند و بر منافع مس شیلی و دیگر اموال این كشور تسلط دوباره پیدا كنند»(!)
در این میان، البته نکته جالب آن است که این روزنامه در یادداشت خود به جرم اعتراض به دولت این‌گونه به مردم توهین می‌کند؛ اما به اینکه کرمانشاه امروز و بر اساس آخرین آمارها به لطف سیاست‌های دولت بیشترین نرخ بیکاری در کشور (۱/۲۳ درصد) را دارد، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند و از دولت نمی‌پرسد که مردم به منظور تحقق وعده‌های دولت برای گشایش اقتصادی پس از توافق چند صد روز دیگر باید منتظر بمانند!

۱۳۹۵/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...