نسخه چاپی

حجت الاسلام حسینی كیا در گفتگو با نما:

فائزه هاشمی منافعاش تأمین بشود، حكومت دینی را هم تایید می كنند/ هاشمی رفسنجانی اگر از قرآن الگو بگیرد، باید دخترش را محكوم و او را كنترل كند

عکس خبري -منافعاش تأمين بشود، حکومت ديني را هم تاييد مي کنند/ هاشمي رفسنجاني اگر از قرآن الگو بگيرد، بايد دخترش را محکوم و او را کنترل کند

عضو فراكسیون روحانیون مجلس در خصوص ضرورت اعلام برائت هاشمی رفسنجانی از دختر خود تصریح كرد: به نظر من ایشان اگر بخواهد از قرآن الگو بگیرد، باید همانطور كه قرآن نسبت به عموی پیامبر می فرماید: « تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ» و از عمومی پیامبر اعلام بیزاری می شود

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با اشاره به اظهارات فائزه هاشمی در خصوص حکومت دینی گفت: اینکه گفته بشود ما با اسلام مشکلی نداریم ولی با حکومت اسلامی موافق نیستیم، این حرف غلطی است؛ زیرا حکومت اسلامی چیزی غیر از اسلام نیست؛ حکومت دینی، همان مبانی اسلامی است که در جامعه پیاده می شود. حالا اینکه در اجرا قصوری پیش بیاید، حرف دیگری است، اما اساس و شالوده اسلام است.

وی ادامه داد: این سخن، شبیه سخن کسانی است که در زمان پیامبر(ص) به ایشان می گفتند که هر چه بخواهید ما به شما می دهیم، ولی کاری به بت های ما و آداب و سنن ما نداشته باش. امروز هم اگر ما بگوییم با اسلام مشکلی نداریم ولی با حکومت دینی مشکل داریم، مانند این است که با تمام ادیان و حتی با لاییک ها و افراد بی دین به اشتراک رسیده ایم؛ زیرا این حالت، هیچ تضادی با همه اینها ندارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه اسلام یکسری دستورات و مجموعه ای است که محدودیت هایی را برای سالم ماندن و به کمال رساندن بشر مشخص کرده است اظهار داشت: اینکه در خصوص حکومت دینی، چنین اظهاراتی بیان می شود، معلوم می شود که این افراد، نه اسلام را فهمیده اند و نه می دانند که حکومت دینی چیست. عده ای به دنبال مطامع شخصی خودشان هستند و برای اینکه به آن مطامع برسند، به حکومت دینی حمله می کنند. اگر در جایی منافعشان تأمین بشود، حکومت دینی را هم تأیید می کنند؛ بنابراین، اینجا خود فرد اصل و اساس قرار می گیرد. اینها اگر هوای نفس خود را کنار بگذارند، خواهند دید که حکومت دینی چیزی غیر از اسلام نیست.

حسینی کیا در خصوص ضرورت اعلام برائت هاشمی رفسنجانی از دختر خود تصریح کرد: به نظر من ایشان اگر بخواهد از قرآن الگو بگیرد، باید همانطور که قرآن نسبت به عموی پیامبر می فرماید: « تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ» و از عمومی پیامبر اعلام بیزاری می شود، ایشان هم که از بزرگان نظام هستند، در این قضیه کوتاهی و مماشات نکنند و با قاطعیات تمام، اولاً او را محکوم و ثانیاً کنترل بکنند تا در مراحل بعد از این اراجیف نگوید.

نماینده سنقر در خصوص ضرورت برخورد دستگاه قضایی با فائزه هاشمی گفت: مدعی العموم در اینجا باید بررسی کند و اگر نسبت به اساس اسلام، انقلاب و حکومت اسلامی خدشه ای وارد شده، وظیفه دارد که ورود پیدا کند و به عنوان مدعی العموم دادخواستی را تنظیم کند و ایشان را به محاکم قضایی فرا بخواند.

۱۳۹۵/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...