نسخه چاپی

اقدام ناقض حقوق‌ بشر از سوی بحرین

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ شهریور) قوه مقننه بیانیه ۲۰۳ نماینده مجلس در حمایت از مردم بحرین را قرائت كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری تسنیم، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ)

«مؤمنان به هنگامی‌که مورد ستم واقع می‌شوند به دفاع از خویشتن برمی‌خیزند و به‌زودی آنها که ستم کردند می‌دانند که بازگشت‌شان به کجاست» (سوره الشعرا، آیه 227)

مردم مسلمان و مظلوم بحرین سال‌هاست تحت ستم و اقدامات خصمانه،‌کینه‌توزانه و ضدبشری رژیم آل خلیفه قرار گرفته‌اند و با سلاح صبر و همت والا در حالی به مقابله و مبارزه با این حکام جور و ظالم پرداخته‌اند که سازمان‌های بین‌المللی در شعاع زر و زور و تزویر در برابر چنین پرونده سیاه و تاریک در سکوت مرگبار فرو افتاده‌اند و بدون هیچ حرکتی در برابر این ستم‌ها به نظاره نشسته‌اند.

اقدام نابخردانه دولت‌مردان بحرین علیه فقیه مجاهد و عالم فرزانه، حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، علاوه بر نقض حقوق‌ بشر و شهروندی،‌ نقض حقوق شیعیان در داشتن آزادی دین از طریق اقدام علیه چهره سرشناس و رهبر دینی آنهاست.

تردیدی نیست که این عمل غیرانسانی موجب شعله‌ور شدن انقلاب اسلامی بحرین و شکل‌گیری قیامی ویرانگر علیه رژیم وابسته و حاکم بر این کشور خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعرض حاکمان بحرین به این عالم برجسته و تضییع حقوق شهروندی و صدها جنایت دیگر ازجمله به زندان کشاندن کودکان و زنان و دستگیری رهبران سیاسی و دینی که نشانه بلاهت آن رژیم است، محکوم نموده و این موضوع را رسوایی بزرگ و تاریخی برای جوامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر کشورهای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم آل خلیفه می‌دانند.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...