نسخه چاپی

تولید نفت ایران 120هزار بشكه افزایش می‌یابد

یك مقام مسئول از افزایش ۱۲۰ هزار بشكه ای تولید نفت خام از میادین مشترك با عراق تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سیدنورالدین شهنازی‌زاده با اشاره به افزایش ظرفیت برداشت نفت از میادین غرب کارون گفت: هم اکنون روزانه ٢٢٥ هزار بشکه نفت از میادین مشترک یادآوران، آزادگان شمالی و آزادگان جنوبی برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران، افزود: پیش بینی می‌شود، برداشت نفت از میدانهای مشترک غرب کارون تا پایان امسال روزانه ١٢٠ هزار بشکه افزایش یابد.

این مقام مسئول درباره جزئیات افزایش روزانه ١٢٠ هزار بشکه ای ظرفیت برداشت نفت از میدانهای مشترک اظهار داشت: براساس پیش بینی انجام شده تا پایان امسال در کنار افزایش پلکانی برداشت نفت از میدان آزادگان جنوبی به میزان ٦٠ هزار بشکه در روز، میدان یاران شمالی ٣٠ هزار بشکه و میدان آذر نیز ٣٠ هزار بشکه نفت در روز برداشت خواهند کرد.

وی هدف‌گذاری انجام شده برای برداشت نفت از ٦ میدان دشت آزادگان را حدود یک میلیون ١٥٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد و یادآور شد: تا پایان سال ٩٨، برداشت نفت خام از میدان آزادگان جنوبی به روزانه ۳۲۰ هزار بشکه، فاز نخست میدان آزادگان شمالی ۷۵ هزار بشکه، فاز دوم یادآوران ١٨٠ هزار بشکه، میدان آذر ۶۵ هزار بشکه، میدان یاران شمالی ۳۰ هزار بشکه و میدان یاران جنوبی ۲۵ هزار بشکه و در مجموع به ٦٥٥ هزار بشکه نفت در روز خواهد رسید.

شهنازی زاده همچنین به شرکت ملی نفت ایران درباره مذاکره با شرکت سی پی ان سی آی (CNPCI) برای توسعه فاز دوم میدان آزادگان شمالی و سینوپک برای توسعه فاز دوم میدان یادآوران خاطرنشان کرد: هم اکنون مذاکرات نهایی با هر ٢ شرکت در جریان است.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...