نسخه چاپی

فرانسوا اولاند خواستار تحریم دولت سوریه شد

رئیس جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه مدعی شد كه سازمان ملل متحد باید دولت سوریه را به علت استفاده از سلاح شیمایی در لیست تحریم‌هایش قرار دهد.

به گزارش نما ، میزان به نقل از اسپوتنیک نوشت: رئیس جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه مدعی شد که سازمان ملل متحد باید دولت سوریه را به علت استفاده از سلاح شیمایی در لیست تحریم‌هایش قرار دهد.

فرانسوا اولاند مدعی شد که شواهد فراوانی در دست دارد که نشان می دهد دولت سوریه در جنگ با گروه های تروریستی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در آنچه اقدام "نفرت انگیز" خواند، گفت: سازمان ملل باید دمشق را محکوم کند و تحریم های سختی علیه دولت سوریه وضع کند.

همچنین اوایل صبح امروز، سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا بدلایل مشابه با دولت سوریه برخورد کند.

هفته گذشته سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمایی نتیجه تحقیقات خود درباره استفاده از این سلاح کشنده در سال های 2014 و 2015 میلادی را منتشر کرد.

به ادعای این سازمان، نتایج این بررسی نشان می دهد دولت سوریه دو حمله و گروه تکفیری داعش یک حمله شیمیایی را در این بازه انجام داده اند.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...